Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Varför textfilen hamnade där har jag ingen aning om, kanske för att du kör Win7? Kanske nån uppdatering från Wow? Vet ärligt talat inte vad det är för loggfil ens

Är inte insatt i wow för fem öre.
Det andra "problemet" är inget fel, det är normalt att det ser ut sådär. Det du ser på print screenen är egentligen bara ditt vanliga konto men med olika rättigheter. När du använder din dator är du inloggad som "användare" och om du högerklickar på ett program och väljer "kör som administratör" så blir ditt konto admin i det ögonblicket, för att sen gå tillbaks till användare.
Samma sak gäller när du får upp UAC (User account control) och måste trycka "fortsätt" för att kunna öppna något. Det är en säkerhetsgrej bara
Hoppas du förstår lite iaf hehe.
Jag hittade "felet" på fråga nummer ett. Det verkar som att "databaser", iaf filer som ändras ofta, såsom denna loggfilen blri skriven i mappen just för att den ändras ofta. Om man installerar WoW i en mapp utanför "Program" så uppstår inte detta problem, konstigt, men det beror säkert på UAC.
Ah, det lät rätt så logiskt, hade ingen aning om att det fungerade på så sätt, alltid intressant att lära sig nya saker. Så mitt konto är alltså en vanlig användare, tills att jag startar ett program som administratör? I XP så var jag administratör 100 % av tiden, men jag antar att detta är en säkerhetsårgärd så att program inte skall kunna starta i admin läge utan min vetskap.
Win7 är lite krångligare än XP, har haft det i 4-5 dagar nu och förstår inte riktigt strukturen samt var och varför vissa mappar/filer hamnar där dem gör. Antar att man lär sig detta efter hand.
Anledningen till att användarkontona var suspekta är följande:
När jag startade min laptop för första gången fick man ange ett namn på kontot, då anger jag mitt förnamn. Sedan skulle ma nstart aom datorn, det gick inte, så jag gjorde en "ghettolösning" genom att plocka ur batteriet, det fungerade. Dock ville det ha ännu ett nytt namn på ett konto, då angav jag förnamn samt efternamn. Nu gick det att starta Windows. Dock så fanns det två konton, så jag tog bort ett av dessa, vilket reflekterade jag inte över eftersom att båda var administratörer.
Kan det vara det kontot som har "laggat kvar" här? Det orsakar ju inga problem, det finns heller inga mappar associerade med detta konto, utan jag upptäckte det av en slump när jag pillade runt lite idag. Så det har ingen som helst inverkan på systemet att det inte står "administratör" framför och bakom mitt konto?