2010-01-25, 13:53
Hejsan alla !
Tack att ni tar tid och läser detta.
Min dator (Windows 7 ) har börjat fryser till var 30 sekunder ungefär.Efter jag fick felet har jag installerad Eset Nod och gjort scan. Har gjort online f secure scan. Har testat att göra system restore men inget hjälper. har även kört hijackthis och allt verkar stämma där.
Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag måste börja testa minnen och sånt. Är det någon som har en ide ? Jag stängde av datorn på knappen och inte via start shut down dagen innnan den fick problem. Har gjort defrag av hårddisk med. Skulle verkligen uppskatta alla tips. inte alla roligt att behöva vänta till datorn svarar. kan inte kolla på filmer eller nåt. märker att datorn funkar fint den 1sta minuten den är igång sen blah! kan de vara tempraturen på proccessorn ? kan den vara för varm eller är det någon som tror att mina minnen e paj. Kan lämna dator specifikationer om det skulle hjälpa
Moderkort : Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775,
ATX, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16
Proccessor: Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt
Minnen : Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,
DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T
Grafikkort : XFX Radeon HD 4890 1 GB
Hårddisk : Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2
Powersupply: Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS,
120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL
Tack att ni tar tid och läser detta.
Min dator (Windows 7 ) har börjat fryser till var 30 sekunder ungefär.Efter jag fick felet har jag installerad Eset Nod och gjort scan. Har gjort online f secure scan. Har testat att göra system restore men inget hjälper. har även kört hijackthis och allt verkar stämma där.
Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag måste börja testa minnen och sånt. Är det någon som har en ide ? Jag stängde av datorn på knappen och inte via start shut down dagen innnan den fick problem. Har gjort defrag av hårddisk med. Skulle verkligen uppskatta alla tips. inte alla roligt att behöva vänta till datorn svarar. kan inte kolla på filmer eller nåt. märker att datorn funkar fint den 1sta minuten den är igång sen blah! kan de vara tempraturen på proccessorn ? kan den vara för varm eller är det någon som tror att mina minnen e paj. Kan lämna dator specifikationer om det skulle hjälpa
Moderkort : Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775,
ATX, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16
Proccessor: Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt
Minnen : Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,
DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T
Grafikkort : XFX Radeon HD 4890 1 GB
Hårddisk : Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2
Powersupply: Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS,
120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL