2010-01-25, 13:53
Medlem
Hejsan alla !

Tack att ni tar tid och läser detta.

Min dator (Windows 7 ) har börjat fryser till var 30 sekunder ungefär.Efter jag fick felet har jag installerad Eset Nod och gjort scan. Har gjort online f secure scan. Har testat att göra system restore men inget hjälper. har även kört hijackthis och allt verkar stämma där.
Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag måste börja testa minnen och sånt. Är det någon som har en ide ? Jag stängde av datorn på knappen och inte via start shut down dagen innnan den fick problem. Har gjort defrag av hårddisk med. Skulle verkligen uppskatta alla tips. inte alla roligt att behöva vänta till datorn svarar. kan inte kolla på filmer eller nåt. märker att datorn funkar fint den 1sta minuten den är igång sen blah! kan de vara tempraturen på proccessorn ? kan den vara för varm eller är det någon som tror att mina minnen e paj. Kan lämna dator specifikationer om det skulle hjälpa

Moderkort : Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775,
ATX, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Proccessor: Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt

Minnen : Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB,
DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Grafikkort : XFX Radeon HD 4890 1 GB

Hårddisk : Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2

Powersupply: Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS,
120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL
Citera
2010-01-25, 14:00
Medlem
cannaBes avatar
Har du överklockat processorn eller minnena? Hur längesen var det den började såhär? Kanske kan du köra systemåterställning till det datumet.

Ta backup annars och formatera och installera om, det går oftast snabbare än att felsöka såna här problem. Då vet du också ganska snabbt om det är hårdvaru- eller mjukvarurelaterat.
Citera
2010-01-25, 14:12
Medlem
Har inte overklockat minnerna eller processorn. den började igår. kvällen innan låg jag i sängen och orkade inte stänga av datorn via menyn så jag bah trycke på av knappen. men det brukar inte ge problem. jobbigt o formatera eftersom jag har massa saves på spel. antar att man kanske kan spara dessa saves dock. får testa att formatera kanske. jag har testat att göra en system återställning men windows klarar inte av det. det utförs sen startar dator om och säger att det inte har utförts. sjukt jobbigt.
Citera
2010-01-25, 14:21
Medlem
Goatboys avatar
Jag har ett annat problem med mitt nyinstallerade 7:a

Kör en uppgraderad Dell Dimension 8400 och kan inte installera drivrutiner till ljudkortet. jag har laddat hem men sen står det att ingen programvara har hittats. Jag har testad drivrutinerna på dells hemsida men hittar bara för XP.. När jag går in på "drivers" för windows 7 så hittar jag bara reklam..

Hjälp mig! Jag är beroende av musik!
Citera
2010-01-25, 14:34
Medlem
Kolla om ljudkortet sitter på moderkortet. om d gör det skulle jag rekomendera att du kolla moderkorts tillverkarens hemsida för ljud drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in