Tjena.
I fyllan o villan lyckades lilla kapten välta studio datorn, en iMac 20" (alu).
Efter lite koll så misstänker jag att det är startskivan som är trasig, alltså hdd´n.
Pratat med några som heter LAN masters i sthlm o de vill ha 1600:- för byte av hdd.
Någon här som vet någon billiagre?
Tjena.
I fyllan o villan lyckades lilla kapten välta studio datorn, en iMac 20" (alu).
Efter lite koll så misstänker jag att det är startskivan som är trasig, alltså hdd´n.
Pratat med några som heter LAN masters i sthlm o de vill ha 1600:- för byte av hdd.
Någon här som vet någon billiagre?
Detta kan du göra själv! dom kommer inte återskapa hdd för 1600 utan bara byta den!
Edit: hur gammal är den? du kanske kan köra det på garantin. säg inte att du välte den, hårddiskar kan paja ganska lätt.. du kan även föreslå att du betalar för hårdisken.
Senast redigerad av krocken 2010-01-25 kl. 12:21.
Nej, gör det inte själv.
Återskapandet skiter jagi.. Har full backup på alla logic o audiofiler.
Montage pluss ny hdd 1600:-
oki, är med.
jag skulle ringa hyrcentralen ( http://www.hyrcentralen.se/ ) och säga ditt serienr och höra vad det skulle kosta. nämn som sagt inte att du tappat den, är troligtvis hårddisken som är paj och det är inget som dom kommer se utan bara byta.
2000kr för byte av hårddisk och en 1,5TB på köpet skulle jag säga är mycket bra! kolla vad en sån hårddisk kostar så ska du se att det inte är så farligt dyrt för själva "bytet"
Hoppas det löser sig, tråkigt när allt står stilla efter olyckor
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!