2010-01-25, 10:06
Medlem
Jag beställde precis ett Sapphire Radeon 5870HD Vapor-X från Kina. Den kostade med mig med frakt 1459kr. Samma kort kostar i affär i Sverige 3990:- (Komplett.se).

Företaget som sålde detta kort garanterar mig att det är ett original kort men jag har lite svårt att tro det för det priset. Jag har kollat runt lite och folk säger att det är omöjligt att fejka Processorer, Grafikkort m.m men deras priser på både processorer och grafikkort är orimligt låga.

Jag undrar om någon har nån erfarenhet om detta. Är det piratkopierat kort är de då bra kopior eller är det verkligen original?
Citera
2010-01-25, 10:10
Medlem
viggels99s avatar
Det kanske är ett orginal Sapphire Radeon 5870HD Vapor-x men det är kanske inte ett Sapphire Radeon HD 5870
Citera
2010-01-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
Det kanske är ett orginal Sapphire Radeon 5870HD Vapor-x men det är kanske inte ett Sapphire Radeon HD 5870

Va? vad menar du ?
Citera
2010-01-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Va? vad menar du ?

om du kallar din volvo för ferarri så är det fortfarande en volvo

i.e. kortet har inte samma namn så det kan vara en skillnad
Citera
2010-01-25, 10:46
Medlem
C8H11Ns avatar
Får man fråga från var, lite mer specifikt, du köpte kortet?

Vapor-X skall ju vara aningen snabbare än 5870.
http://www.pcgameshardware.com/aid,6...iewed/Reviews/
Citera
2010-01-25, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Får man fråga från var, lite mer specifikt, du köpte kortet?

Vapor-X skall ju vara aningen snabbare än 5870.
http://www.pcgameshardware.com/aid,6...iewed/Reviews/

Jag köpte den från en fabrik där jag köpt andra elektroniska varor jag har kunnat lita på, men i Original har det aldrig skilt sig så mycket i pris
Citera
2010-01-25, 10:51
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Jag köpte den från en fabrik där jag köpt andra elektroniska varor jag har kunnat lita på, men i Original har det aldrig skilt sig så mycket i pris
Adress då?
Citera
2010-01-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Adress då?

Finns ingen adress. Jag fick kontakt med dom då jag var i Kina och har beställt via telefon ett antal olika saker
Citera
2010-01-25, 14:46
Medlem
chibarikus avatar
Låter ju onekligen skumt men skriv här när du fått kortet och kunnat testa det
Citera
2010-01-25, 15:18
Bannlyst
Beror ju på lite vad som anses vara en piratkopia. Det kan mycket väl vara ett kort som kommer från samma fabrik som de som säljs i butik till högre pris, bara det att arbetarna kört ett extra skift och säljer vidare till någon som i sin tur stoppar förtjänsten i egen ficka.
Citera
2010-01-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CerpinTaxt
Beror ju på lite vad som anses vara en piratkopia. Det kan mycket väl vara ett kort som kommer från samma fabrik som de som säljs i butik till högre pris, bara det att arbetarna kört ett extra skift och säljer vidare till någon som i sin tur stoppar förtjänsten i egen ficka.

Om det ändå vore så. Då hade ja köpt en aston martin av någon som viljat jobba extra :P
Citera
2010-01-25, 15:50
Bannlyst
Citat:
Om det ändå vore så. Då hade ja köpt en aston martin av någon som viljat jobba extra :P

Det var min uppfattning i alla fall, när jag var i Kina i höstas, att det är en vanligt förekommande företeelse. Sen huruvida det stämmer eller inte kan jag inte med säkerhet säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in