• 1
  • 2
2010-02-06, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Än så länge kan inte läkare på olika mottagningar se varandras ordinationer, men det är på gång med ett system som ska göra att en läkare kan se alla mediciner en patient fått utskrivna.

Apotekspersonalen brukar inte säga något om det inte är så att olika mediciner är helt olämpliga att tas tillsammans, men är de griniga kan de ju ifrågasätta. Har dock aldrig varit med om att de totalvägrat, en ville neka mig att hämta en medicin (Citodon) med hänvisning till att jag nyss hämtat ut den på ett annat recept men jag sade som det var; Ibland ger den inte tillräcklig smärtlindring, och jag tar några extra.

Det enda hon sade då var att jag borde prata med min läkare om det, jag lovade att göra det och så var det inget mer med det.
aldrigt att det hänt mig. Men jag har stått med en bunt BZ och frågat vilken bästa sömisen är... IMovane? O där står jag med famnen full av grejer få får...
Annars är det ju om du har intervalleler om du inte förbrukat nog av dosen, då får du betala fulllt om du inte har orsak....
Citera
2010-02-06, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
aldrigt att det hänt mig. Men jag har stått med en bunt BZ och frågat vilken bästa sömisen är... IMovane? O där står jag med famnen full av grejer få får...
Annars är det ju om du har intervalleler om du inte förbrukat nog av dosen, då får du betala fulllt om du inte har orsak....

Har läkaren angivit intervaller får du inte hämta förrän "tiden har gått", så att säga. Oavsett orsak. Annars ska man ha förbrukat två tredjedelar av medicinen enligt ordinationen för att få rabatt, man får hämta hur ofta man vill men måste betala fullt pris om man inet förbrukat den mängden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in