2010-01-24, 20:57
Medlem
Tjena
har fått ett konstigt fel på min dator nu sissta tiden när jag spelar spel på datorn så startar den om får inte upp något fel medelande eller blåskärm.
De spelar inte nån roll vad de är för spel.
cpu tempen ligger bara på runt 40-55grader när den dör.

Kör: vista 64bits
Amd athlon 64 X2
3gig ram
nvidia 9400gt

har alla senaste drivrutiner

är tacksam för alla svar
Citera
2010-01-24, 20:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Win -> Support

//Mod
Citera
2010-01-24, 21:08
Medlem
Om jag ska gissa rakt ut, så är det troligtvis ditt grafikkort eller nätaggregat som blivit kasst.
Citera
2010-01-24, 21:44
Medlem
Nights avatar
Är det endast när du spelar? I så fall så låter det som om grafikkortet inte mår så bra.
Citera
2010-01-25, 08:14
Medlem
Säger också grafikkort eller nätagget. Kolla båda.

Berätta vad du har för nätagg.
Tillverkare, Modell (Watt) och hur gammal den är.

Ju äldre nätagget är desto dåligare presterar den och kan inte leverera tillräckligt med kräm till grafikkortet jämfört med när exakt samma nätagg var helt ny. Lika troligt är ett trasigt grafikkort tills vi vet mer om nätagget eller du lånat andra delar att testat.
Senast redigerad av panpo98 2010-01-25 kl. 08:17.
Citera
2010-01-25, 16:20
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag har ungefär samma problem. Datorn startar om någon eller några gånger per dag.

Min fråga är om någon vet hur man kan sänka kraven på grafikkortet (G-force 660 gt Nvidia) så att inte datorn överbelastas. Jag får upp ett meddelande ibland där det står ungefär: " NVidia har sänkt prestandan för att det kan vara skadligt annars". Problemet är att jag inte hittar hur jag själv sänker denna prestanda.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in