Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-31, 01:25
  #301
Medlem
Abughosts avatar
Alliansen har gjort det lönt att jobba hårt, någon som håller med?
Jag lever ett mycket bättre liv nu än förr.
Citera
2010-07-31, 04:36
  #302
Medlem
yjm308s avatar
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Lika få som vill anställa mig just nu. Och ännu mindre pengar under tiden jag inte är anställd.
Men jag klarar mig nog ändå oavsett regering så jag är inte "rädd".

Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!
Citera
2010-07-31, 09:30
  #303
Avstängd
Sireaeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Lika få som vill anställa mig just nu. Och ännu mindre pengar under tiden jag inte är anställd.
Men jag klarar mig nog ändå oavsett regering så jag är inte "rädd".

Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!

Och hur tänker ni vänster med fri invandring när du klagar på arbetslöshet?

Lust förklara???

Varför har MP bidragit tilll unga blir utkonkurerade av billig arbetskraft? Ni vänster drar ju upp lögn efter lögn efter lögn!

40-talisterna i pension
Åldrande befolning
Minskad befolkning i glesbygden

Alla tusentals arbetslösa invandrare på en 20 års period har ni ju gett upp hoppet om!

Dags erkänna er vision av fri invandring inte håller?
Citera
2010-07-31, 09:33
  #304
Avstängd
Sireaeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Alliansen har gjort det lönt att jobba hårt, någon som håller med?
Jag lever ett mycket bättre liv nu än förr.

Jag har noterat en sak ialla fall, fått mer på min årslön de senaste 3 åren, trots jag är 'låginkomstagare'

Undrar hur mycket av vänsteranhängarna gör den jämförelsen med de 12 år dom hade makten?
Citera
2010-07-31, 09:50
  #305
Avstängd
FalsktVittnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida.
Varför "glömmer" ni vänsterhetsare alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid finanskrisen. Vem tror ni att ni lurar?
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Lika få som vill anställa mig just nu.
Surprise!
Citera
2010-07-31, 11:09
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308

Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!

Snobbpolitik? Vi har världens högsta marginalskatter så det där är bara skitsnack.
Citera
2010-07-31, 11:18
  #307
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Lika få som vill anställa mig just nu. Och ännu mindre pengar under tiden jag inte är anställd.
Men jag klarar mig nog ändå oavsett regering så jag är inte "rädd".

Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!

Har du missat att vi haft den värsta finnaskris någonsin i världen de senaste 2 åren?
Med en öststatspolitik i dessa tider hade det sett än värre ut med högre arbetslöshet, fler förtidspenisionärer, eller fler som göms i arbetsmarknadsåtgärder för att snygga till siffrorna.
Det är detta S gjort med sina lakejer i årtionden för att de inte har en arbetspolitik.

Att rösta in östblocket med högre skatter och dyrare omkostnader så får man vara mer än lovligt dum.
Citera
2010-07-31, 15:35
  #308
Medlem
AJ37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalsktVittne
Varför "glömmer" ni vänsterhetsare alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid finanskrisen. Vem tror ni att ni lurar?
Surprise!


Glömmer och glömmer.. Pengarna finns inte med i bilden på samma sätt i soviet russia
Citera
2010-08-03, 10:56
  #309
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan-Eriksson
Vänsterexperimentet får absolut inte vinna valet nu i höst! Då går vi från en politik för arbete till en politik för bidrag - en politik som testats tidigare med skrämmande resultat...

Idag ser opinionssiffrorna bra ut men det kan ändras, här gäller det att alla hjälps åt och jobbar för en borgerlig valseger - jobbar hela vägen ända fram tills vallokalerna stänger.
Nej, men högerblocket håller ju på att göra ett rejält självmål genom sin totala ignorans gällande svenska folkets ökade intresse för invandrings- och integrationsfrågor (Lex Sverigedemokraterna). Tror inte även du att det finns fler rimliga anledningar till SD:s 5-6% än att svensken kommer ut ur garderoben som rasist?

När partifunktionärer uttalar sig utan att ha en aning om vad de pratar om gällande SD, så kan det väl bara ge en motsatt effekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Ullenhag, partisekretare (FP)
SD är ett enfrågeparti som går till val på att man ogillar invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av Per Schlingmann
Det är så mycket som skiljer i människosyn [mellan moderaternas väljare och SD:s]
Det är som att gammelpartierna tror att det är en annan typ av människor som faktiskt bryr sig tillräckligt mycket om kostnaderna för den totalt oansvariga invandrings- och integrationspolitiken för att orka göra något åt det, och att dessa inte bara är rasister utan även dumma i huvudet.

Nu kan jag även tillägga att jag inte vet hur jag kommer att rösta i valet, och jag önskar att något annat parti tog invandringsfrågan på tillräckligt stort allvar för att åtminstone vara ett rimligt alternativ till SD. Just nu känns dock en proteströst mer berättigad än någonsin.
Citera
2010-08-03, 11:19
  #310
Medlem
vaifridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Lika få som vill anställa mig just nu. Och ännu mindre pengar under tiden jag inte är anställd.
Men jag klarar mig nog ändå oavsett regering så jag är inte "rädd".

Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!

Det är väl det som är kännetecknande för en vänsterpartist - statistik och satsningar med långtidsperspektiv är för jobbigt att sätta sig in i. Då får det som jag märker (och/eller känner) vara hela fundamentet för mina slutsatser.

blä.
Citera
2010-08-03, 11:37
  #311
Medlem
Stefan-Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Kul att ni är rädda
Alliansen lurade nog många när dem matade oss med politiskt skitsnack om att "skapa jobb". Var finns jobben? Jag har inte märkt någon skillnad alls i min kommun. Samma antal jobb på arbetsförmedlingens hemsida. Lika få som vill anställa mig just nu. Och ännu mindre pengar under tiden jag inte är anställd.
Men jag klarar mig nog ändå oavsett regering så jag är inte "rädd".

Vänsterexperimentet vägrar kategoriskt att erkänna att världen genomgått en finanskris av episka mått men det förvånar mig tyvärr inte. Det blir extra komiskt (pinsamt) när man tar med det faktum att innan krisen satte in och det gick riktigt bra för landet med minskad arbetslöshet osv - då hävdade vänsterexperimentet bestämt att det berodde på att ekonomin i omvärlden gick så bra.

Alltså, verkligheten enligt vänsterexperimentet:
Allt som inte är bra beror på och kommer från regeringen men allt som är bra beror på omvärlden.
Jo, det är ju logiskt och troligt...

Tack vare Alliansen har vi idag en av de starkaste och stabilaste ekonomier inom EU. Medan många andra länder måste spara, minska löner och pensioner, höja pensionsåldern osv kan vi göra investeringar och satsningar.

Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Jag hoppas dock att folk ser igenom alliansens snobbpolitik och röstar fram arbetarnas verkliga representanter i Sverige, dem rödgröna!

Valet står mellan Alliansens politik för arbete eller vänsterns bidragspolitik - det är bara att välja...
Citera
2010-08-03, 20:52
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan-Eriksson
Tack vare Alliansen har vi idag en av de starkaste och stabilaste ekonomier inom EU. Medan många andra länder måste spara, minska löner och pensioner, höja pensionsåldern osv kan vi göra investeringar och satsningar.
Som ekonom kan jag inte annat än att hålla med. Jag är med några få undantag mycket stolt över hur Sverige har hanterat de ekonomiska utmaningarna de senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan-Eriksson
Valet står mellan Alliansens politik för arbete eller vänsterns bidragspolitik - det är bara att välja...
Nej, valet för oss som är yngre står mellan att;
1. Stanna i Sverige och betala in hutlösa skatter (oavsett höger- eller vänsterblock) bara för att se pengarna som vi teoretiskt sparat ihop till pension försvinna till att dalta med brottslingar, ekonomiska flyktingar, och inkompetenta politiker.
2. Flytta till ett land där den lilla delen skatt man betalar går till att nacka våldsbrottslingar samt bygga en fungerande infrastruktur och där politikerna har en vision för framtiden som sträcker sig längre än till mandatperioden slut. Om vi snackar Schweiz eller någon av semidiktaturerna i öst spelar mindre roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback