Vart man än tittar där en setup innehåller en laptop så är det i stort sett nästan alltid en Macbook Pro. Varför är det så? Är det bara en cool grej att ha en svindyr Macbook eller finns det faktiskt en förklaring till varför de använder en 20.000-kronorsdator istället för en vanlig HP eller liknande? Det enda de använder sina laptops till är ju eventuellt att köra ett mixingprogram, exempelvis Serato eller Traktor, och det behöver man ju inte ha en värstingdator för.
Är det stabiliteten som gör att Macbook är ett klockrent val för DJ's?
Min spontana tanke är väl som du säger att Mac uppfattas som mer "stabila". Sedan är det väl också en statussymbol med Mac. Tror dock att du inte blir utskrattad om du kör med den nyaste HP:n heller.
Vart man än tittar där en setup innehåller en laptop så är det i stort sett nästan alltid en Macbook Pro. Varför är det så? Är det bara en cool grej att ha en svindyr Macbook eller finns det faktiskt en förklaring till varför de använder en 20.000-kronorsdator istället för en vanlig HP eller liknande? Det enda de använder sina laptops till är ju eventuellt att köra ett mixingprogram, exempelvis Serato eller Traktor, och det behöver man ju inte ha en värstingdator för.
Är det stabiliteten som gör att Macbook är ett klockrent val för DJ's?
Ifall man inte surfar 86 gig porr i veckan, hur kan stabiliteten vara ett problem? Eller använder folk seriöst sina dj-laptops som surfdatorer?
Sen verkar ju logic vara det absolut coolaste du kan köra för elektronisk musikproduktion enligt många, kanske har med det att göra också?
Nä men jag tror stenhårt på att det mycket handlar om att folk är såna jävla suckers för hela macintosh-livsstilen, kolla bara på iphone. Mms? Nej alltså tyvärr det går iNte
Stabil dator helt enkelt både själva chassit och operativsystemet. Mycket sällan strul med drivrutiner och random krasher av program.
Sen finns det självklart dom som djar på hög nivå med pc laptop, känner till flera som kör med dell's stöt och fuktskyddade laptops eller panasonic toughbook.
Skillnaden är väl att dom som kör mac kanske bara har en laptop och använder den till allt utan problem jämnfört med om pc-killen producerar, surfar, tankar porr på samma så får han tillslut oftast problem.
Ifall man inte surfar 86 gig porr i veckan, hur kan stabiliteten vara ett problem? Eller använder folk seriöst sina dj-laptops som surfdatorer?
Sen verkar ju logic vara det absolut coolaste du kan köra för elektronisk musikproduktion enligt många, kanske har med det att göra också?
Nä men jag tror stenhårt på att det mycket handlar om att folk är såna jävla suckers för hela macintosh-livsstilen, kolla bara på iphone. Mms? Nej alltså tyvärr det går iNte
Haha klockrent uttalat!
Sen så säger faktiskt detta en hel del om Appleanvändarna.
Säger väl mer om dig, iPhone klarar av MMS sedan länge
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!