2010-01-24, 01:29
Medlem
Fatcaesars avatar
Tja, jag spelar igenom gamla Star ocean 2 till psx via emulator och tycker det är rätt skönt att lira gamla retro spel, men med detta får jag spader.. Jag är lvl 110+ och är på sissta bossen Indencendio eller vad han heter.

Saken är att jag får inte död på honnom, Jag gör rätt bra skada och bossen innan var inga problem, till en början kunde jag inte komma förbi fas 1 när han gör sjuk skada på melen, jag får dock ner 200k nu utan problem men sen när han får sina vingar (typ) så börjar han göra SJUK aoe skada vilket i princip dödar minst 2 av mina char, resten har kanske 1k hp kvar, inte nog med det så gör han 1-4 aoe attacker i rad av varandra, jag hinner ressa med olika items men hinner inte heala,

Vad fan ska jag göra? Jag ger gärna mycket mer info!

/frustrerad gamer..
Citera
2010-01-25, 15:47
Medlem
Chickfactors avatar
1. vilket team har du?
2 har du aktiverat superindalecio?

har för mig att jag klarade på lvl 70 men var så länge sedan att jag inte minns attackerna.

ett tips annars är ju att beta av Cave of Trials ifall du behöver levla eller få bättre vapen.
Citera
2010-01-26, 15:21
Medlem
Fatcaesars avatar
Jag har

Claude
Rena
Chiasto
Precis

Kanske inte världens setup, jag hadde velat ha diaz istället för chiasto men missade flertal karaktäret i spelet =/

Nej jag har inte aktiverat han, läste igenom det och han ska bli sjukt svår, jag hadde aldrig klockat 200k hp på han om han var det =/

Frågan är, Kan man komma ur instancen lätt på något sätt? det är en jävla djungel och jag känner väl att det om något kan bli jobbigt pga blackberrys ( jag kan hämta mer via fågeln men funkar inte alltid)

Jag vet inte, funderade på cave of trials och försöka kirra bättre vapen, iaf så är det väl defensen just nu som suger =/ alla har ju nästan max hp , 9300+ på alla, 2 utav dom har 9999.
Citera
2010-01-26, 16:35
Medlem
Chickfactors avatar
vad menar du med instancen? fienal?

isåfall tar det inte lång tid oavsett och kräver inte mycket blackberries heller tror jag, är ju bara tio korta våningar eller något. var iofs många år sen jag spelade men kan ge lite armortips.

ha Battle Suit på alla karaktärer som kan ha det (finns i Cave of Trials och via pickpocketing)
ha 2 Fairy Rings på Rena så du slipper använda blackberries och sådant.
ha Bunny Shoes på alla karaktärer och inte de bästa (fast mycket trögare) skorna (går att vinna i Fun City)
ha Meteor Rings på alla attackkaraktärer.
ifall du inte har Claudes bästa vapen fixa det näst bästa i Cave of Trials.

Ifall du har det här förstår jag inte riktigt hur du kan förlora även med tanke på hur länge sen det var jag spelade.
Citera
2010-01-26, 17:04
Medlem
Fatcaesars avatar
Ja, jag menade fienal, wow tar över alla ordspråk :P

Det är sant, men jag hamnar i strid konstant så är lite kämpigt men det får gå ann

Battle suits, yes
Manan har inte varit problem direkt men bra att veta.
Jag försökte faktist fixa dom med pickpoketing av kaninen som säljer biljetter i fun city, dock står det alltid failed, har försökt ladda om (via hotkeys på emulatorn) men händer ingenting, dock hadde claude inte dexterity när jag började, har dock skillsen maxade med det samt vanliga gloves (har försökt fixa dom andra utan att lyckas)
Meteor rings, Yes
Hmm jag har ett med typ 1600 attack, så skadan är fin men ska checka det.

Jag får ge det några dagar och kirra detta så får jag se hur det går sen
Citera
2010-01-26, 17:18
Medlem
Chickfactors avatar
du kan vinna bunny shoes i bunny racen också.
Citera
2010-01-26, 17:22
Medlem
Fatcaesars avatar
Jag har dock aldrig lyckats med det :S är det helt random eller finns det något sätt man kan manipulera det?
Citera
2010-01-26, 17:42
Medlem
Chickfactors avatar
ganska random men brukar inte ta så lång tid, det är ju dessutom till fun city du ska om du ska till Cave Of Trials
Citera
2010-01-26, 19:00
Medlem
Fatcaesars avatar
Jasså är det, ja jag får väl ta mig en bit förbi där och skaffa mig ett par vet du om dom går att duplicera?
Citera
2010-01-26, 19:53
Medlem
Chickfactors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Jasså är det, ja jag får väl ta mig en bit förbi där och skaffa mig ett par vet du om dom går att duplicera?
kanske vet att ganska mycket går, tar hursomhelst bara typ 30 min att få 4 bunny shoes om jag minns rätt.
Citera
2010-01-27, 02:49
Medlem
Fatcaesars avatar
30 minuter är väl värt, hadde tänkt mig mer omkring timmar
Citera
2010-06-29, 03:02
Medlem
Se till att levla upp Pickpocketing till LV10 samt använd Magician's Hand (istället för Bandit's Gloves);
jag tror dock inte att själva statusen Dexterity har någon direkt betydelse.

När jag maxar Pickpocketing och använder Magician's Hand lyckas i alla fall jag alltid stjäla Bunny Shoes från kaninfan efter högst 5 försök.
Det verkar också som om chanserna är mindre under Private Action-scenarion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in