2010-10-13, 20:17
Medlem
Fatcaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Se till att levla upp Pickpocketing till LV10 samt använd Magician's Hand (istället för Bandit's Gloves);
jag tror dock inte att själva statusen Dexterity har någon direkt betydelse.

När jag maxar Pickpocketing och använder Magician's Hand lyckas i alla fall jag alltid stjäla Bunny Shoes från kaninfan efter högst 5 försök.
Det verkar också som om chanserna är mindre under Private Action-scenarion.

Jag har läst om detta men inte lyckats, jag tror jag hade pickpocketing lvl 10 och använde då bandits gloves men ta mig i röven det gick inte.. iaf jag lär börja om spelet igen och gå igenom norgrannare för att klara det
Citera
2011-01-30, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Jag har läst om detta men inte lyckats, jag tror jag hade pickpocketing lvl 10 och använde då bandits gloves men ta mig i röven det gick inte.. iaf jag lär börja om spelet igen och gå igenom norgrannare för att klara det
Jag tror faktiskt att Magician's Hand gör ganska stor skillnad gentemot Bandit's Gloves; chanserna att lyckas är förmodligen dubbelt så stora.
Det enklaste sättet att få tag på dem är att stjäla dem från en av killarna i Skill Guild-affären i Armlock (han i mitten); du kan också skapa dem med Machinery, men det är lite mer omständligt.

Förresten så märkte jag just att du inte hade Dexterity när du försökte, och det förklarar hela saken: du MÅSTE ha Dexterity-talangen för att överhuvudtaget kunna lyckas, eftersom Talents är själva grunderna för karaktärernas kunskaper.
Här har du en sida som visar vilka möjligheter karaktärerna har att starta med respektive lära sig olika Talents (bland annat; sidan är sjukt bra):

http://shrines.rpgclassics.com/psx/so2/characters.shtml
Senast redigerad av Peter_18 2011-01-30 kl. 05:19.
Citera
2011-02-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Nej jag har inte aktiverat han, läste igenom det och han ska bli sjukt svår, jag hadde aldrig klockat 200k hp på han om han var det =/

"Sjukt svår" vet jag inte - men visst är han en utmaning om man inte vet vad man gör.
Jag försöker klå honom på Universe Mode just nu och han är ganska dryg eftersom han jämt flyger omkring i ljusets hastighet och dessutom kastar skitstarka magier medan han flyger, så man får helt enkelt hoppas att han stannar ibland så man får en chans att attackera honom - annars handlar det mest om den vanliga strategin att mosa honom med svärdattacker.
Inte mig emot, det är riktigt kul när man har Holy Sword Farwell, Slayer's Ring och Angel Armband på Claude och Ashton.
Senast redigerad av Peter_18 2011-02-06 kl. 01:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in