2010-01-24, 22:15
Medlem
Tycker man borde ha tydligare avgränsningar mellan inlägg, kanter m.m. Exv. ramen där det står tiden ett inlägg skrevs, den bara flyter ihop med inlägget och profilen ifråga. En tunn linje i en lite mörkare färg skulle gör att det såg mycket bättre ut.
2010-01-24, 22:21
Medlem
epost72s avatar
Jag saknar de gamla "knapparna" de nuvarande ser så "ofärdiga" ut.

En ram runt knappen samt lite mer "knapputseende"
Senast redigerad av epost72 2010-01-24 kl. 22:23.
2010-01-24, 22:22
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Själv har jag sett några återkommande klagomål som jag instämmer i:

* Symbolen för att komma till sista inlägget i tråden måste bli större och något mindre ljus. Den syns inte tillräckligt tydligt.

* Antalet sidor i en tråd måste synas direkt på alla trådar. Nu behöver man föra musen över tråden för att se antalet sidor. Detta måste förändras, då antalet sidor i en tråd bidrar till användarens orientering på forumet och förmågan att skilja ut en välfylld tråd från en tom.

..Några andra konkreta förslag på förändringar?

* En sak till som jag tycker, är att menyn som fälls ut under skiftnyckeln skall fungera som menyn snabblänkar på gamla forumet (eller andra vbulletinforum), dvs att man måste klicka för att menyn skall fällas ut, och att den hänger kvar tills man valt ett alternativ eller klickat någon annanstanns på forumet. Tycker att det är lättare att "tappa" det val man navigerar mot i den meny som fälls ut nu.
2010-01-24, 22:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
* En sak till som jag tycker, är att menyn som fälls ut under skiftnyckeln skall fungera som menyn snabblänkar på gamla forumet (eller andra vbulletinforum), dvs att man måste klicka för att menyn skall fällas ut, och att den hänger kvar tills man valt ett alternativ eller klickat någon annanstanns på forumet. Tycker att det är lättare att "tappa" det val man navigerar mot i den meny som fälls ut nu.

Problemet är bara att det är dubbla funktioner på ikonen, klickar du på den så hamnar du i kontrollpanelen.
Jag blev jävligt glad när jag upptäckte den detaljen.

Men det är som du säger lätt att tappa menyn.
2010-01-24, 22:30
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Det där är en sak som inte bara gäller på fb.
Man "tappar" ofta valet när man försöker välja någpt, särskilt i listor med flera "korsningar" eller vad jag ska kalla det.
2010-01-24, 22:34
Medlem
KnarkaInteMyck3s avatar
Jag vill kunna se

Trådnamn 1,2,3....64 utan att behöva klicka på en liten knapp! Om ni inte tycker att det är snyggt, kan ni inte lägga in en inställning så man kan ha det så?
2010-01-24, 22:36
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet är bara att det är dubbla funktioner på ikonen, klickar du på den så hamnar du i kontrollpanelen.

Ah, ja just det tänkte jag inte på. Skulle de ta bort dubbelfunktionen så skulle man klicka två gånger ist för en för att komma dit.

Men jag tycker funktionaliteten hos en klick-meny som hänger kvar skulle överväga att man inte längre fick en enklicks-genväg till kontrollpanelen. Det är ju inte så ofta man behöver gå in där tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det där är en sak som inte bara gäller på fb.
Man "tappar" ofta valet när man försöker välja någpt, särskilt i listor med flera "korsningar" eller vad jag ska kalla det.

Mm.. Fast det underlättas ju om undermenyn är av typen som fälls ut med ett klick och hänger kvar tills man klickar igen. Som den förra snabblänkar-menyn.
2010-01-24, 22:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ah, ja just det tänkte jag inte på. Skulle de ta bort dubbelfunktionen så skulle man klicka två gånger ist för en för att komma dit.

Men jag tycker funktionaliteten hos en klick-meny som hänger kvar skulle överväga att man inte längre fick en enklicks-genväg till kontrollpanelen. Det är ju inte så ofta man behöver gå in där tycker jag.

Visningen av prenumerationer är bättre i kontrollpanelen, det är den i särklass mest använda kappen för min del.

Jag tror att problemet att man "tappar" menyn beror på att knappen är så liten och att menyn fälls ut åt vänster dvs inte rakt under knappen.

Där av finns det ytterligare en anledning att placera knappen till vänster och göra den lite bredare, eftersom A-Ö ändå inte har någon meny så kan den vara längst till höger istället.

Kasta om knapparna helt enkelt.
Senast redigerad av epost72 2010-01-24 kl. 22:52.
2010-01-24, 22:43
Medlem
Det här har säkert varit uppe tidigare...

Men uppgifterna man kan fylla i under profil (yrke, bostadsort, hemsida mm) är inte längre synliga om man kollar någons allmänna profil.
2010-01-24, 23:04
Medlem
Gärna inte bara grått. Sagt det förut och säger det igen, man får sjukhuskänsla. Ha kvar den mörkare grått och lägg in rött, grönt, blått, brunt eller någon annan färg. Bara så det blir någon kontrast så man inte blir knäpp.
2010-01-25, 00:08
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

du kan även trycka på "prenumerationer" under FB-loggan för att komma till kontrollpanelen.
Den knappen skulle gärna få byta plats med "regler". är så jäkla invand på att trycka på den yttersta knappen för att kolla prenumerationer.
2010-01-25, 00:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du kan även trycka på "prenumerationer" under FB-loggan för att komma till kontrollpanelen.
Den knappen skulle gärna få byta plats med "regler". är så jäkla invand på att trycka på den yttersta knappen för att kolla prenumerationer.

Bara jag som tycker att regelsidan har blivit grötig? De flesta verkar gilla den nya regelsidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in