2010-01-27, 13:22
Medlem
wzbzs avatar
Nu visas bara sista sidan bredvid trådtiteln. Kom igen då. Gör som det såg ut när man var tvungen att hovra, fast utan att man måste hovra bara. Kom igen!
2010-01-27, 13:27
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Liten summering av de problem som jag har.

1. Minimering av forumsgrupper verkar inte fungera i firefox.
Fixat det, berodde tydligen på att AdBlock tog bort det som reklam...
2010-01-27, 13:30
Medlem
Farbror Fazers avatar
Fixa bort lagget som kommer när man scrollar i temat "skuggad". Lätt bästa temat annars
2010-01-27, 13:30
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Om ni läser inläggen av de som ger konkreta tips på nödvändiga förälndringar, så är just detta något som hela tiden återkommer i kritiken. En övervägande majoritet tycks efterfråga den funktionen, då den underlättar navigeringen - därför är det viktigt att ni får denna funktion att fungera. Ni kan väl göra så att man ser antal sidor om man har 95% eller 100% sidbredd i alla fall? En så viktig funktion är för nödvändig att hoppa över bara för att "den inte får plats med fast skärmbredd"

Jättebra, nu har ni ju fixat så att man ser antalet sidor i varje tråd!
BRA! Det kommer de flesta uppskatta.
Senast redigerad av Von0ben 2010-01-27 kl. 13:34.
2010-01-27, 13:31
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Nu visas bara sista sidan bredvid trådtiteln. Kom igen då. Gör som det såg ut när man var tvungen att hovra, fast utan att man måste hovra bara. Kom igen!
Har du verkligen anvädning av att även se sidorna 2,3,4,5 ?
2010-01-27, 13:31
Medlem
Playcontrols avatar
Nu har ni ju fixat så man ser antal sidor, det är bra.

Kan ni se över om ni kan göra om så att varannan tråd har lite mörkare bakgrund i listorna? Det är otroligt svårt att se vilken tråd som är vilken om man kollar efter antal visningar etc.
2010-01-27, 13:34
Medlem
raggarsvins avatar
Kan ni inte fixa en inställning så man kan ändra storleken på texten i inläggen? Istället för att zooma med webbbläsaren för då blir allt större. Ungefär som Aftonhoran har så kan man välja mellan normal, större eller extra stor text.
kolla här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6497236.ab

Vet inte om fler vill ha såhär eller inte men det är ett förslag iallafall.
2010-01-27, 13:49
Medlem
Alltså jag kan ju inte vara ensam om att inte bli klok på detta? Gå tex in i denna tråden:

https://www.flashback.org/p21140497#p21140497

Om man ska till föregående sida så är man ju så van vid att trycka på den knappen ett steg till vänster om nuvarande sida (1082). Ett steg åt vänster ska det naturligtvis stå 1801. Men nu är det så att det av någon anledning står 1752? Jag vet inte hur många gånger jag har tryckt på den till vänster och kommit typ 100 sidor tillbaka i tråden när jag bara ville till föregående sida. För att komma till föregående sida nu måste man trycka på den lilla pilen.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man väljer att krångla till det på detta sättet. Så det anser jag borde ändras tillbaka snarast till det man är van vid.
2010-01-27, 13:56
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Alltså jag kan ju inte vara ensam om att inte bli klok på detta? Gå tex in i denna tråden:

https://www.flashback.org/p21140497#p21140497

Om man ska till föregående sida så är man ju så van vid att trycka på den knappen ett steg till vänster om nuvarande sida (1082). Ett steg åt vänster ska det naturligtvis stå 1801. Men nu är det så att det av någon anledning står 1752? Jag vet inte hur många gånger jag har tryckt på den till vänster och kommit typ 100 sidor tillbaka i tråden när jag bara ville till föregående sida. För att komma till föregående sida nu måste man trycka på den lilla pilen.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man väljer att krångla till det på detta sättet. Så det anser jag borde ändras tillbaka snarast till det man är van vid.

Jag tycker att det kan vara så, FÖRUTOM att det borde finnas åtminstone 2-3sidor bak som man bara kan klicka sig till (eller bara föregående sida) det finns ju inte nu utan bara stora steg, eller manuellt skriva in sidan.. Vilket är lite dumt. Borde rimligtvis finnas med att gå en sida bakåt.
2010-01-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Har du verkligen anvädning av att även se sidorna 2,3,4,5 ?

Det handlar ju inte om att man vill se utan om att man vill gå direkt till sidan 2, 3, 4 osv. Man vill ta en genväg.

Nej tycker att man borde kunna göra detta. Det är mycket effektivt.
2010-01-27, 14:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Det handlar ju inte om att man vill se utan om att man vill gå direkt till sidan 2, 3, 4 osv. Man vill ta en genväg.

Nej tycker att man borde kunna göra detta. Det är mycket effektivt.

Fast detta kan du ju enkelt göra när du väl är inne i tråden.
För min del räcker det iaf länge med valet att antingen gå till förstasidan via rubriklänken, eller till sista sidan.
2010-01-27, 14:17
Medlem
Von0bens avatar
Det är väl knappast man utifrån forumet behöver gå in i tråden på en specifik sida?

Nej det är bra som det är nu. Det viktiga är att man ser hur många sidor tråden har. Det ger en viss hint om hur välbesökt den är och hur mycket info man kan hitta i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in