2010-01-23, 19:39
Medlem
ja d sitter man hr mitt i en separation med 2 barn p 3+8 r och undrar vad som hnder. har kollat p en lgh som kostar 6400 kr 90 m2 d ingr motorvrmare samt kabeltv avgift
bostads bidraget r p 600 kr och nu nr man blir ensam undrar man ju hur andra klarar sig??
vad har ni andra fr budget i mnaden , vad mste ni ha i inkomst fr att klara er?
Citera
2010-01-23, 20:25
Medlem
Echmechs avatar
7000kr allts plus minst 3000 p ungarna, 3000 p mat, diverse frskringar fr en tusenlapp, bensin, kanske ngra 100-lappar p klder och en delbetalning p datorn och TVn... Inte mycket pengar kvar dr... Visst knns det sknt att leva i Sverige och knna att det r s givande att jobba.
Citera
2010-01-24, 00:33
Bannlyst
Har du arbete och barn och du fr inte ihop din ekonomi s tror jag att komunen/socialen har "kuratorer" eller vad de nu kallas som du kan boka ett mte med fr att diskutera ditt ekonomiskaliv!

S det finns folk med mycket kunskaper inom dessa omrden och jag tror att alla inom komunen/socialen r helt avgiftfritt!

Lycka till och hll i pengarna. Nu blir det ingen "caffe latte" fr 37kr utan en liten vanlig svart kaffe fr 15kr istllet!
Citera
2010-01-24, 13:03
Medlem
fredd4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Har du arbete och barn och du fr inte ihop din ekonomi s tror jag att komunen/socialen har "kuratorer" eller vad de nu kallas som du kan boka ett mte med fr att diskutera ditt ekonomiskaliv!

S det finns folk med mycket kunskaper inom dessa omrden och jag tror att alla inom komunen/socialen r helt avgiftfritt!

Lycka till och hll i pengarna. Nu blir det ingen "caffe latte" fr 37kr utan en liten vanlig svart kaffe fr 15kr istllet!

Soc hjlper alltid med ekonomin om barn r inblandade om jag minns rtt.. det blir snarare termos
Citera
2010-01-24, 18:00
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echmech
7000kr allts plus minst 3000 p ungarna, 3000 p mat, diverse frskringar fr en tusenlapp, bensin, kanske ngra 100-lappar p klder och en delbetalning p datorn och TVn... Inte mycket pengar kvar dr... Visst knns det sknt att leva i Sverige och knna att det r s givande att jobba.

Lipsill! Det finns rtt mnga lnder dr man fr klara sig utan barnbidrag, VAB, mjlighet till bostadsbidrag till barnfamiljer, garanterad barnomsorg m.m. m.m.
Citera
2010-01-26, 22:32
Skriv en lista p alla fasta utgifter och sedan lgger du p en buffert fr tuffa mnader och ofrutsedda utgifter. Sen har du en ganska bra koll p vad allt skulle kosta per mnad, sen kan du ju alltid kolla om du kan ta ett billigare tele.abb eller hitta ngon annan utgift du kan snka sen nr du har dessa uppgifter kan du boka ett mte med ngon "kurator" eller ngon p ex din bank som kan hjlpa dig planera din hushllsekonomi. Hoppas du fr ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in