2010-01-31, 19:33
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Snarare tvärtom. Islam förevigade ett tragiskt litet stamsamhälle där klantänket var starkt och spred det ut över världen. Innan islam så minns jag att det var hyggligt folk som levde i mellanöstern och nordafrika och indonesin osv. Sekten hjärntvättade dem dock till att inte lita på någon annan än sin famlij och strukturerna i deras heliga bok var upplagda efter ett sådant synsätt så det bliev natuligt för en miljard människor att ingå i en skamkultur.
Det som du säger stämmer ju inte. Idag är det ju vissa grupper av muslimer som fortfarande begår hedersmord t.ex. så det är en förislamisk fruktansvärd sed som de envisas med att fortsätta med, och de bryr sig inte om att Islam förbjuder det.
Citera
2010-01-31, 19:35
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Skämtar du med mig?

Provocerar du, eller spelar du ovetande?
Nej, Du sa att det går alldeles utmärkt att rättfärdiga mord på döttar utifrån Islams läror. Klart jag undrar var du hittar det rättfärdigandet eftersom jag missat det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Det som du säger stämmer ju inte. Idag är det ju vissa grupper av muslimer som fortfarande begår hedersmord t.ex. så det är en förislamisk fruktansvärd sed som de envisas med att fortsätta med, och de bryr sig inte om att Islam förbjuder det.

Det är inte oislamiskt ifall man definierar hedersmord som avfall från tron, då är det en skyldighet och det vet du med.
Citera
Medlem
Citat:

Men seden fanns troligen inte på dessa platser innan islam kom dit med sitt skamtänk.
Citera
2010-01-31, 19:36
Avslutad
Citat:
Nej, Du sa att det går alldeles utmärkt att rättfärdiga mord på döttar utifrån Islams läror. Klart jag undrar var du hittar det rättfärdigandet eftersom jag missat det.

Se ovan, hycklare.

Nu passar det att vända kappan efter vinden?
Citera
2010-01-31, 19:36
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Vadå är det enligt dig bara dåliga mulilmer och inte avfallna som ska avrättas?
Var har jag ens antytt att man skulle avrätta dåliga muslimer?
Citera
2010-01-31, 19:38
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Det är inte oislamiskt ifall man definierar hedersmord som avfall från tron, då är det en skyldighet och det vet du med.
Vem definierar att hedersmord är berättigat om det gäller avfall?

Om det gäller en som avfallit från Islam, så handlar det om en rättsprocess som tar vid.

Hedersmord går aldrig via en rättsprocess, utan det utförs utanför rättsprocessen och av gemene man. Det är förbjudet enligt Islam.
Citera
2010-01-31, 19:39
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Men seden fanns troligen inte på dessa platser innan islam kom dit med sitt skamtänk.
Jo det fanns ju det, kvinnor hade inget värde t.ex. slavar behandlades som djur. Bara två exempel.
Citera
2010-01-31, 19:42
Avslutad
Citat:
Vem definierar att hedersmord är berättigat om det gäller avfall?

Om det gäller en som avfallit från Islam, så handlar det om en rättsprocess som tar vid.

Hedersmord går aldrig via en rättsprocess, utan det utförs utanför rättsprocessen och av gemene man. Det är förbjudet enligt Islam.

Det är fan inte sant!

Muslimska straff har godkänts i stater som inte varit underställda Shariah-lag eller Shariah-domstol, enligt profeten själv.

Varför skulle då du, eller någon annan muslim inte godkänna det?
Citera
2010-01-31, 19:45
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Se ovan, hycklare.

Nu passar det att vända kappan efter vinden?
Du får gärna svara på det jag frågade.
Citera
2010-01-31, 19:46
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Det är fan inte sant!

Muslimska straff har godkänts i stater som inte varit underställda Shariah-lag eller Shariah-domstol, enligt profeten själv.

Varför skulle då du, eller någon annan muslim inte godkänna det?
Jag förstår inte vad du menar. Menar du att jag är berättigad att med mina egna händer gå ut och ta livet av en människa, som jag anser har felat?
Citera
2010-01-31, 19:50
Avslutad
Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Menar du att jag är berättigad att med mina egna händer gå ut och ta livet av en människa, som jag anser har felat?

Ja, det menar jag.

Med tanke på de lönnmord som Muhammed sanktionerade på icke-muslimer som inte levde under Shariah så anser jag att det enligt muslimsk telogi är berättigat. Annars gjorde ju Muhammed fel liksom.

Vilket alternativ väljer du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in