2010-01-23, 11:47
Medlem
Memorylesss avatar
Som rubriken lyder, finns det några speciella mallar i powerpoint som gör detta möjligt? Har testat en mängd olika gratisprogram för detta ändamål, men de har alla fungerat kasst. Så har ni dessutom tips på några program för dvd-omslag så skulle jag bli lycklig
Citera
2010-01-23, 11:52
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memoryless
Som rubriken lyder, finns det några speciella mallar i powerpoint som gör detta möjligt? Har testat en mängd olika gratisprogram för detta ändamål, men de har alla fungerat kasst. Så har ni dessutom tips på några program för dvd-omslag så skulle jag bli lycklig

PP är till för att skapa digitala presentationer.

Egentligen kan du använda allt ifrån Photoshop, Illustrator eller InDesign, beroende på vad du vill göra. Om du söker ett gratis bildhanteringsprogram så fungera GIMP utmärkt för att skapa ett basic DVD-omslag.
Citera
2010-01-23, 12:47
Medlem
WinterTimes avatar
Som sagt är det till för presentationer, men har du måtten på dvd-fodralet osv. så kan du väl bara mäta upp dem i powerpoint och göra något grafiskt inom dem. Själv gjorde jag ett omslag till en spelförpackning, visserligen inget vidare rent grafiskt, men visst funkade det praktiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in