• 1
  • 2
2010-01-23, 10:27
Medlem
Tjena, om jag inte har laddaren ikopplad blinkar laddlampan gult ganska intensivt. Om jag stoppar i laddaren ska det bli blått men det lyser ingenting.

Där jag kan se batterinivå är den på 32% och laddarens ikon är med och det står "anslutet men laddas ej"

Men batterinivån hålls stabil också sålänge laddaren är i. Vad kan de vara för fel?

MVH

Nicklas
Citera
2010-01-23, 10:33
Medlem
saprofyt.s avatar
Så brukar det bli ibland på min laptop (den jag använder just nu). Jag brukar bara trycka lite på sladden så den verkligen sitter i, fungerar det inte är det bara att vänta så kommer det börja ladda efter ett tag. Är du säker på att det finns batteri kvar, förresten?
Citera
2010-01-23, 10:36
Medlem
Slangen88s avatar
Trasigt batteri?
Citera
2010-01-23, 10:38
Medlem
Inget glapp här, vad menar du med om det finns batteri kvar? 32% har jag haft sedan igår nu. Så länge laddaren är i håller det sig stabilt. Så datorn går väl på Vägguttaget nu. Är datorns batteri trasigt nu alltså?

Har använt datorn nästan dagligen i snart 2 år. Den kostade 5000 när den var ny då.

MVH
Citera
2010-01-23, 10:40
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Inget glapp här, vad menar du med om det finns batteri kvar? 32% har jag haft sedan igår nu. Så länge laddaren är i håller det sig stabilt. Så datorn går väl på Vägguttaget nu. Är datorns batteri trasigt nu alltså?

Har använt datorn nästan dagligen i snart 2 år. Den kostade 5000 när den var ny då.

MVH

Ja, det kanske inte finns något batteri kvar att ladda. Har du använt det mycket?
Citera
2010-01-23, 10:42
Medlem
Jag har mest använt laddaren men ja den har ju laddats ur ett flertal gånger under åren.
Citera
2010-01-23, 10:45
Medlem
tripleas avatar
Vad är det för märke på datorn? Jag har haft liknande problem med en Asus EeePC. Det löste sig när jag lät batteriet ladda ur helt, efter det gick det att ladda igen. Dra alltså ur laddaren och låt datorn stå på tills den dör av brist på ström. Sedan borde det gå att ladda batteriet
Citera
2010-01-23, 10:49
Medlem
HP Compaq 6720s

Om jag låter den ladda ur helt, kan jag ändå använda den med väggspänningen efteråt?
Citera
2010-01-23, 11:21
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Om jag låter den ladda ur helt, kan jag ändå använda den med väggspänningen efteråt?

Ja, självklart.
Citera
2010-01-23, 13:16
Medlem
Twitters avatar
Detta är ett vanligt problem på flera olika modeller av mindre laptop datorer. Speciellt drabbad är acers netbooks. En uppdatering av bios sägs lösa detta problem.
Citera
2010-01-23, 13:16
Bannlyst
Ett bra sätt att felsöka är väl ändå att ta ut batteriet.

Om datorn inte går igång så är det sladden det är glapp i.
Om datorn fungerar perfekt utan batteri i så är det uppenbarligen något fel på batteriet.
Citera
2010-12-02, 00:34
Medlem
sommarlovs avatar
Även nätadaptern kan ställa till det.
HP kräver HP-adapter, är det inte det så laddas inte batteriet...
Det vill säga, om din dator inte anser att det är det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in