2010-01-23, 04:26
Medlem
Hej, jag har haft en tjej sedan flera år tillbaka, och på senaste tiden har jag kommit fram till att hennes familj är av det sk. WT folket, dvs bor ute på landet med skräpig tomt, skitigt och skräpigt hus, och en massa barn etcetc.

Men jag måste poängtera att min flickvän _INTE_ är en WT, hon är en mycket fin tjej, väldigt intresserad av mode smink och allt vad nu tjejer är intresserad av och hon hade även bra betyg i skolan.

Men ang. problemet med familjen, min flickvän blir fundersam när jag aldrig vill hälsa på dom, jag klarar bara inte av det, jag vet inte vad jag ska säga till henne för att inte såra henne, eftersom hon verkar gilla sin familj så mycket (vilket jag har förståelse för).
Men vad ska jag säga till henne? Jag antar att hennes familj börjar nog också bli fundersam för att jag aldrig vill hälsa på..

Problemet kanske inte låter så stort eller jobbigt, men jag finner det ganska jobbigt då jag gärna skulle se att dom var på ett litet annorlunda sätt eftersom jag inte kommer från en sådan familj, finner det även ganska pinsamt och jag skäms över hennes familj när hon börjar prata om dom med min familj, (vilket hon självklart inte gör)..

Usch, jag skäms nästan lite över mig själv nu när jag skriver detta, men jag ville bara få höra lite åsikter om detta!
Citera
2010-01-23, 04:37
Medlem
BabyPinks avatar
tja, vad ska man göra. du får väl svälja det helt enkelt? är dom typ allmänt okunniga, outbildade? tröga typ? konstiga åsikter?

stinker det kasspiss och sopor hemma hos dom? då kan jag förstå att du inte vill besöka dom haha
Citera
2010-01-23, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink
tja, vad ska man göra. du får väl svälja det helt enkelt? är dom typ allmänt okunniga, outbildade? tröga typ? konstiga åsikter?

stinker det kasspiss och sopor hemma hos dom? då kan jag förstå att du inte vill besöka dom haha

inte direkt trög eller konstiga åsikter (kanske något), men dom har det där gamla tidiga 1900 talet kvar i tänkandet att mannen ska vara som en riktig KARL osv vilket får mig att spy snart. Och sen det där med att det luktar kattpiss och ser för jävligt ut hemma hos dom, det är verkligen så, jag blir så jävla less liksom fan STÄDA FÖR HELVETE, det är väl typ den riktiga anledningen att jag inte åker dit.
Citera
2010-01-23, 04:45
Medlem
BabyPinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXDDD
inte direkt trög eller konstiga åsikter (kanske något), men dom har det där gamla tidiga 1900 talet kvar i tänkandet att mannen ska vara som en riktig KARL osv vilket får mig att spy snart. Och sen det där med att det luktar kattpiss och ser för jävligt ut hemma hos dom, det är verkligen så, jag blir så jävla less liksom fan STÄDA FÖR HELVETE, det är väl typ den riktiga anledningen att jag inte åker dit.

mitt ex familj var också wt:s, dom hade saker ÖVERALLT. alltså typ.. på en hylla i köket hade dom en sockervaddsmaskin, som bara stod där. allt i skåpen ramlade ut om man öppnade dom och dom hade hundår på varenda textil. plus döda hamstrar i en bur, dom åt varandra. förstår dej haha.

men du klarar inte av små korta visiter då? du kan ju inte säga till din tjej direkt att det stinker kattpiss och att du inte trivs, det blir nog svårt..
Citera
2010-01-23, 04:48
Medlem
Citat:
mitt ex familj var också wt:s, dom hade saker ÖVERALLT. alltså typ.. på en hylla i köket hade dom en sockervaddsmaskin, som bara stod där. allt i skåpen ramlade ut om man öppnade dom och dom hade hundår på varenda textil. plus döda hamstrar i en bur, dom åt varandra. förstår dej haha.

men du klarar inte av små korta visiter då? du kan ju inte säga till din tjej direkt att det stinker kattpiss och att du inte trivs, det blir nog svårt..

okej, skönt att höra en som varit i samma sits iaf hehe, ja det är likadant här, ligger grejer EXAKT överallt, massa skräp på tomten osvosv, hundar och katter inomhus som både pissar och skiter ibland asså helt sjukt vidrigt.
Jag har gjort kort visit där ibland, men så fort man kommer hem vill man bara byta kläder och ta en dusch, så äckligt tycker jag det är.

fattar inte varför min tjej inte tycker likadant, men det kanske är annorlunda om man är uppväxt med skiten.
Citera
2010-01-23, 04:51
Medlem
BabyPinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXDDD
okej, skönt att höra en som varit i samma sits iaf hehe, ja det är likadant här, ligger grejer EXAKT överallt, massa skräp på tomten osvosv, hundar och katter inomhus som både pissar och skiter ibland asså helt sjukt vidrigt.
Jag har gjort kort visit där ibland, men så fort man kommer hem vill man bara byta kläder och ta en dusch, så äckligt tycker jag det är.

fattar inte varför min tjej inte tycker likadant, men det kanske är annorlunda om man är uppväxt med skiten.

nej fyfan haha. det är så nasty. du får nog bara bita ihop liksom. hur ofta vill hon besöka dom?
Citera
2010-01-23, 04:55
Medlem
Citat:
nej fyfan haha. det är så nasty. du får nog bara bita ihop liksom. hur ofta vill hon besöka dom?

hon vill ju dit typ en gång i veckan, men jag brukar stanna hemma tror hon förstår varför jag inte vill.. Känns som att jag sårar henne, men jag tycker att om jag ska åka bort på besök till någon vill jag väl inte komma till en jävla sopstation, men dom tycks verkligen inte bry sig om det, och om dom inte bryr sig om det kan väl jag lika gärna inte bry mig om att inte komma.

Tror inte dom fattar det, men det är iaf synd att min flickvän ska må dåligt över det
Senast redigerad av AXDDD 2010-01-23 kl. 04:57.
Citera
2010-01-23, 04:56
Medlem
Du behöver kanske inte säga att det stinker och är äckligt. Men om djuren verkligen pissar inne så borde du ändå kunna säga att du tycker det är obehagligt och att du inte vill vara där, hon kanske blir stött men nog borde hon kunna förstå det?
Citera
2010-01-23, 04:58
Medlem
Wzzys avatar
Suck it up and be a man.. en gång i veckan är väl inte så jävla farligt? Har varit i liknande situation. Inte så mycket att göra, man vill ju inte att bruden ska bli ledsen.
Citera
2010-01-23, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammaRay
Du behöver kanske inte säga att det stinker och är äckligt. Men om djuren verkligen pissar inne så borde du ändå kunna säga att du tycker det är obehagligt och att du inte vill vara där, hon kanske blir stött men nog borde hon kunna förstå det?

Jo, jag har nog gett henne en pik om det någon gång och hon blev stött, men jag skulle ju vilja hälsa på dom någon gång ibland för att inte göra henne ledsen, men jag klarar bara inte av det.
Senast redigerad av AXDDD 2010-01-23 kl. 05:03.
Citera
2010-01-23, 05:04
Medlem
Det är väl som ni säger finns inte så mycket att göra än att bita i det sura äpplet!
Citera
2010-01-23, 05:05
Medlem
BabyPinks avatar
tyvärr, älskar du henne så stå ut. jag stod ut haha. eller gjorde slut efter ett tag men av andra skäl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in