• 2
  • 3
2014-11-10, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Ett individanpassat träningsschema från sjukgymnast är det bästa. Det gäller att man gör rätt övningar med rätt belastning.
Det där var ett svar på allt och inget ungefär. Det måste väl finnas något gemensamt människor kan göra för att förebygga nackspärr? Så mycket kan det inte skilja?

Hittade detta: http://www.doktorn.com/artikel/nacksp%C3%A4rr
Senast redigerad av Tellusstar 2014-11-10 kl. 06:04.
Citera
2014-11-10, 06:11
Medlem
BraSmas avatar
Fått en jäkla massa nackspärr på sistone när jag på något vis lycka knäcka till nacken då jag torkar håret efter att ha duschat (fråga mig inte hur...)

Brukar i alla fall fråga godhjärtade människor efter lite massage. Att linda något kring halsen/nacken, typ en halsduk, ganska tight, var något som jag upplevde lindrande med. Sen är det bara att inte försöka förvärra det och låta tiden göra sitt.
Citera
2014-11-12, 22:27
Medlem
Du kanske ska linda in handduken i varmt vatten
Citera
2015-01-21, 09:59
Medlem
Fanatiker.s avatar
Usch, vad är detta? Har fått mitt livs första nackspärr och det är inte skönt Kom knappt upp ur sängen imorse. Jag gjorde de enkla övningarna som någon länkade till på youtube och det hjälper lite grann, fast inte så länge. Naprapaten sa iofs att man ska göra övningarna en gång i timmen...

Hur länge brukar nackspärr sitta i? Varken diklofenak eller tigerbalsam har hjälpt för mig. Vilket öde...
Citera
2015-01-26, 08:29
Medlem
mina nackspärrar sitter i 6 veckor åsså måste jag gå till kiropraktor i månader efter..bäst för mig iaf är att förebygga: göra övningarna.. låta bli situps, sitta i drag, ej spela på smartphonen..
Citera
2015-01-26, 08:36
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ipren är ju inte direkt något kraftigt smärtstillande.. bara att knapra i sig.
Kombinera Ipren med Alvedon för bästa effekt brukar läkarna säga..
Citera
2015-02-04, 06:01
Medlem
Mikeyjamess avatar
Vaknade med nackspärr just, var flera år sen jag hade det sist. Gör skitont och så vitt jag minns var det en hastig huvudrörelse som tog bort det förra gången med en gång.

Vågar man pröva det en gång till?

Kan man bli förlamad av nackspärr?
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-02-04 kl. 06:08.
Citera
2015-11-26, 20:22
Medlem
Har haft 40 graders feber och halsfluss nu i tre dagar så har legat mycket i sängen. Har nu för andra dagen haft sån jävla värk i nacken. Har haft nackspärr förut men då är det väl oftast bara på en sida? Nu gör det ont hur jag än rör på huvudet och även om jag inte rör på det. Satt uppe hela natten igår för det är helt omöjligt att ligga ner.. Sitter med värmedyna nu och hoppas att det lindrar lite. Hela nacken och huvudet bultar.. Kan det vara någon inflammation eller vad är detta?!?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in