2010-01-23, 12:49
Medlem
onkeldannes avatar
Hur gick det för dig?
Citera
2010-05-21, 14:22
Bannlyst
Jag fick en förjävlig nackspärr imorse, valde att göra något åt saken nyligen, satte in halsduken i torktumlarn å sedan runt nacken så det värmer, ser till att röra lite på det då å då för blodcirkulationen, ska dock på middag med en bunt vänner, hinner det inte bli bra tills dess?

Edit: Tog lite Voltaren-gel på nacken för några timmar sedan.
Citera
2010-05-21, 17:11
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankvalster
Jag fick en förjävlig nackspärr imorse, valde att göra något åt saken nyligen, satte in halsduken i torktumlarn å sedan runt nacken så det värmer, ser till att röra lite på det då å då för blodcirkulationen, ska dock på middag med en bunt vänner, hinner det inte bli bra tills dess?

Edit: Tog lite Voltaren-gel på nacken för några timmar sedan.
har det suttit i så länge utan nämnvärd förbättring så kommer det knappast gå över idag. räkna med att vara ganska stel i nacken imorgon också.
Citera
2010-05-22, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
har det suttit i så länge utan nämnvärd förbättring så kommer det knappast gå över idag. räkna med att vara ganska stel i nacken imorgon också.
Lite bättre idag Lär vara helt vanligt igen på Måndag eller Tisdag
Citera
2010-05-22, 21:39
Medlem
gugglianos avatar
Jag har tidigare haft stora problem med nackspärr, vi pratar 2 veckor i stöten, och då har jag gått till naprapat. *knäck* så har det varit över. Det kostar i och för sig 350.-, men det kan det vara värt
Citera
2010-11-28, 09:24
Medlem
soda13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
*knäck*

Citera
2014-09-22, 08:00
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=nxquwmA1Uh8
jag vaknade med nackspärr idag och den här videon verkar hjälpa
Citera
2014-11-08, 14:35
Medlem
Kan styrketräning hjälpa?
Citera
2014-11-08, 15:08
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan styrketräning hjälpa?

Ett individanpassat träningsschema från sjukgymnast är det bästa. Det gäller att man gör rätt övningar med rätt belastning.
Citera
2014-11-08, 16:53
Medlem
Vad händer om man tar i allt vad man har och vrider omkring huvudet? För många år sen så låg jag med mitt huvud på axeln i 3 dagar då jag hade somnat på ett konstigt sätt. Min mammas pojkvän sa åt mig att bara vrida huvudet men då den mannens IQ inte är väldigt högt så lyssna jag inte på honom och gick omkring som en störd unge tills det gick över.
Senast redigerad av kreativtnamn123 2014-11-08 kl. 16:57.
Citera
2014-11-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Ett individanpassat träningsschema från sjukgymnast är det bästa. Det gäller att man gör rätt övningar med rätt belastning.

Nej, nej. Fel övningar med fel belastning är det enda sättet. Häng tunga vikter på huvudet och släng fram och tillbaka med huvudet samtidigt som man hoppar oregelbundet på ett ben. Gärna i kombination med minusgrader utan uppvärmning. På is.

Om jag ska vara allvarlig så tycker jag att sjukgymnastik är värdelöst i allmänhet. Jag har alltid fått bättre effekt av tung belastning där muskeln blir slutkörd, så länge det inte är muskelskada det handlar om.
Citera
2014-11-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
Vad händer om man tar i allt vad man har och vrider omkring huvudet?

Du får se mer av din omvärld. Vilket kan vara positivt i rätt miljö.

Nackspärren lär väl mutera till ett avancerat hälsoproblem om du rycker och drar i oflexibla krampande muskler. Om man däremot tvingar muskeln att göra jobbet så brukar det gå över snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in