Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Och dina erfarenheter fran brottsmal har i Sverige(antar jag) har inte gett dig bilden av att folk fran vissa kulturer(las MENA) ar mer brottsbenagna an andra? Valdigt konstigt om sa inte ar fallet anser jag eftersom det gar tvartemot faktan som finns pa omradet, varfor inte lata din uppfattnign styras av den forresten?
Nyss sa hade du ju valdigt svart att tro att en viss folkgrupp skulle vara mer brottsbenagen an andra, har du andrat dig pa en halvtimme?
Ar erfarenheten fran dina brottsmal att det ar Japaner, Kanadensare och Hollandare som oftast ar inblandade eller vad ar anledningen till att du anvander de som exempel.
Alla svenska man har gatt i grundskola och kan darfor inte anses vara outbildade, tillskillnad fran manga av MENA-invandrarna som hittat hit.
Nej, det är som sagt mina erfarenheter, och även om jag är tämligen ointresserad av brottmål idag så vore det ändå intressant att läsa att de flesta brotten i Sverige totalt begås av invandrare.
Jag har inte ändrat mig, jag säger att jag inte utesluter det. Men jag har svårt att tro att kriminalitet skulle vara något genetiskt, därav mina exempel med kanadensare, japaner, holländare och tyskar.
All svenska män har givetvis inte gått ut grundskolan, även om de flesta har det. Att sen kalla dessa för utbildade ser jag som ett hån mot oss som faktiskt har en utbildning. Att det sen är dessa personer, utan utbildning, som det går dåligt för i livet är ingen överraskning. Vidare finns det även skolor och universitet i både Iran, Syrien, med flera.