Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Personligen fascinerar denna personlighetstypen mig eftersom de är mycket ovanliga. Sen finns det inget bättre än ärliga killar samt hur han skriver tyder på en hög intelligens. Att inte låta formell genom att använda överkomplicerade ord utan att bara berätta och skriva helt utan en massa stavfel och att kunna sätta ihop berättelsen så, minnas alla detaljer samt sätta ihop berättelsen så spännande är helt..fascinerande. För att inte nämna modet som krävs för att verkligen göra en sådan grej. De flesta hade skitit på sig av rädsla om de skulle knacka på med sådana nyheter, men han bara klampade på. GUTS.
Samma sak med Ander: GUTS. En grabb som gör det han vill och skiter i svenssons utskällningar. Världen behöver fler sådana tänkare. Sen är det klart det är jävligt synd om de små missarna. Har ju själv husdjur (även om den är en pain in the ass sometimes, lol!) men den biten får man ta eftersom personlighetstypen och berättelserna är så grymt fascinerande.
Eller så kanske det är det basala hos oss kvinns: En man som kan döda med sina bara händer eller i närstrid tyder på hög testosteronhalt vilket är tändande. Så är det. En gubbe som jagar i skogen med ett gevär på 100 meters håll känns patetiskt men en kille som går rakt fram och PAFF, utan gevär, är bara a big fuckin' turn on. Så är det, law of nature.
Alright, tackar för svaret - uppskattas!
Ett tänkvärt inlägg som givetvis gav upphov till ännu fler funderingar.
Men börjar med den mest uppenbara frågan först:
Är det alltför förhastat att dra en slutsats att det ligger en fetisch bakom din fascination till dessa typer av personligheter?
Eller för att ställa frågan i klartext: känner du överlag en sexuell passion/lust/upphetsning till män som begår våldshandlingar?
Det verkar ju åtminstone som det om man skall tolka vissa partier av ditt svar rätt.
Mina egna tankar kring det hela är att jag har extremt svårt att tro att ALLA kvinnor hyser samma känslor som du gör inför våldsamma män.
Du försöker få det att låta som att din egen passion är ett naturligt tankemönster hos er kvinnor.
I själva verket så är det ju dock bara är en liten bråkdel av alla kvinnor som resonerar som du gör.
Givetvis är jag dock fullt medveten om att denna typen av passion existerar.
Det kan ju inte minst alla kärleksbrev från kvinnor till mördare i fängelse vittna om.
Det verkar hos en del av er kvinnor finnas en längtan efter att bli "omhändertagna" av våldsverkare, mördare, psykopater och annat lowlife-patrask av det manliga släktet.
Detta är något som jag har oerhört svårt att förstå, samtidigt som jag har oerhört lätt att se tankemönstret.
Personligen tycker jag att detta är ännu mer fascinerande än TS tragiska personlighetstyp.
EDIT
Och ett uttalande som du gjorde i ditt inlägg ställer jag mig
starkt på tvären emot.
Världen är definitivt INTE i behov av fler sådana här personer.
För detta är psykopater vi snackar om; djupt störda personer som kan vara farliga både för sig själv och för andra.
Inte minst för er kvinnor som dras till dem!