Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-06, 19:40
Medlem
Zigzagzoes avatar
Jag tycker att det är intressant med psykologi och intressant hur hjärnor fungerar, och intresserad av olika sorters människor särskilt människor som inte är som jag är jag intresserad av hur dom är, hur dom tänker o känner osv. Jag fattar inte hur folk kan plåga djur och fattar inte hur man kan va som psykopater brukar, och jag fattar inte hur man kan va pedofil eller zoofil och allt. Därför är jag intresserad av å veta mer om det.
Citera
2010-06-06, 19:45
Medlem
Zigzagzoes avatar
[quote=Headhunter92] Djurplågeri är något vi inte borde fördöma så snabbt, trots allt har väl alla gjort det inte sant? ryckt av vingarna på flugor ryckt katten i svansen och så vidare[/QUOTE Jag har inte gjort det!
Citera
2010-06-06, 21:33
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Personligen fascinerar denna personlighetstypen mig eftersom de är mycket ovanliga. Sen finns det inget bättre än ärliga killar samt hur han skriver tyder på en hög intelligens. Att inte låta formell genom att använda överkomplicerade ord utan att bara berätta och skriva helt utan en massa stavfel och att kunna sätta ihop berättelsen så, minnas alla detaljer samt sätta ihop berättelsen så spännande är helt..fascinerande. För att inte nämna modet som krävs för att verkligen göra en sådan grej. De flesta hade skitit på sig av rädsla om de skulle knacka på med sådana nyheter, men han bara klampade på. GUTS.

Samma sak med Ander: GUTS. En grabb som gör det han vill och skiter i svenssons utskällningar. Världen behöver fler sådana tänkare. Sen är det klart det är jävligt synd om de små missarna. Har ju själv husdjur (även om den är en pain in the ass sometimes, lol!) men den biten får man ta eftersom personlighetstypen och berättelserna är så grymt fascinerande.

Eller så kanske det är det basala hos oss kvinns: En man som kan döda med sina bara händer eller i närstrid tyder på hög testosteronhalt vilket är tändande. Så är det. En gubbe som jagar i skogen med ett gevär på 100 meters håll känns patetiskt men en kille som går rakt fram och PAFF, utan gevär, är bara a big fuckin' turn on. Så är det, law of nature.

Eventuellt är det en naturlag för någon som tror att det evigt kvinnliga är att ta stryk från en idiot. Ander har tydligen tämligen låg iq. Men för attt döda katter behöver man inte vara särskilt macho. Om du föredrar macho-typer och dessutom sådana som är "tänkare", kanske skulle du kunna byta blöja på hjärnskadade boxare, eller något dylikt?

Mest intressant är tankebedriften att detta psykfall som dödar katter ska därigenom vara tänkare.

Eller om du föredrar naturlagar om testosteron och hur upphetsande dess effekter är på kvinnor, så kanske du tänker enbart med fittan? Hela utlåtandet citerat ovan smakar sannoligen lite "fishy" - om man nu måste göra som du och dra in helt ovidkommande engelska ord.
Citera
2010-06-06, 21:45
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremedelacreme
Varför ser vissa av er upp till en simpel djurplågare? En katt kan knappast göra något större motstånd. Att Joel var någon speciellt intelligent person ställer jag mig starkt frågande till, har för mig att han fick 120 på något skit iq-test som i stort sätt alla som gjorde samma fick 130 och över. Äckel är den enda känslan han är värd om ens det.

Precis. Ser man upp till något så simpelt och lågt som en djurplågare, då kan man fan inte ha speciellt många sunda intressen i livet. För ska man leka "stor, stark och stygg", då ger man väl sig knappast på en oskyldig katt. Vilken människa som helst med lite hjärnkapacitet kan fan döda en katt, så var ligger det "coola och icke-svensson" i det?

Tyder snarare på motsatsen, att dessa avskum inte vågar ge sig på personer som de vet skulle klå dem gula och blåa. Undra varför inte han Ander valde att brottas med en björn uppe i Norrland. Nej, för då skulle björnen blivit skjuten, inte hyllad av idioter på FB.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in