Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 21:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Hur gör man det?

Hur gör man vad? Skriver in strängen i kommandotolken? Det är bara att använda tangentbordet
Citera
2016-02-11, 21:29
  #14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Hur gör man det?


Cmd betyder kommandotolken - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...#1TC=windows-8.

Skriv in exempeltexten i cmd men med din enhets bokstav och klicka på "enter".
Citera
2016-02-11, 21:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Cmd betyder kommandotolken - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...#1TC=windows-8.

Skriv in exempeltexten i cmd men med din enhets bokstav och klicka på "enter".

Jag var förvirrad när jag väl öppnade kommando tolken vart jag klistrar in exemplaret. Direkt efter user-namn-, under det? Ska något ersättas?
Citera
2016-02-11, 21:52
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hur gör man vad? Skriver in strängen i kommandotolken? Det är bara att använda tangentbordet

Jag menade hur man öppnar kommandotolken och vart jag skriver in det i kommandotolken. Vill inte göra något fel.
Citera
2016-02-11, 21:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du behöver inte formatera om den.

Skriv följande i cmd:

convert D: /FS:NTFS

Ändra D: till vad din enhet har.

Så jag ska formatera disken i datorn och inte den externa hårddisken? Min externa har ett G: och interna C: & D:
Citera
2016-02-11, 22:05
  #18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Jag var förvirrad när jag väl öppnade kommando tolken vart jag klistrar in exemplaret. Direkt efter user-namn-, under det? Ska något ersättas?

Bara gör som skrevs tidigare - övertänk inte det hela. Skriv in texten efter det blinkande tecknet.
Citera
2016-02-11, 22:07
  #19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Så jag ska formatera disken i datorn och inte den externa hårddisken? Min externa har ett G: och interna C: & D:

Du formaterar ingenting - du konverterar. Läs all text igen så förstår du vad som gäller för vilken disk och varför.
Citera
2016-02-11, 22:08
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du formaterar ingenting - du konverterar. Läs all text igen så förstår du vad som gäller för vilken disk och varför.

Okej tackar för hjälpen.
Citera
2016-02-11, 22:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du formaterar ingenting - du konverterar. Läs all text igen så förstår du vad som gäller för vilken disk och varför.

Skrev i det och den frågar mig om "current volume label" som man måste skriva in. Vad menas och hur får man reda på det?
Citera
2016-02-11, 22:21
  #22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Skrev i det och den frågar mig om "current volume label" som man måste skriva in. Vad menas och hur får man reda på det?

Om du ska flytta till G så skriver du in G istället för D som i exempeltexten. Gjorde du det ?
Citera
2016-02-18, 19:22
  #23
Medlem
Högerklicka och välj formatera. Sedan får du upp ruta med olika alternativ klicka på FAT32 som jag tror det står och ändra till NTFS
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback