Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Hur gör man det?

Hur gör man vad? Skriver in strängen i kommandotolken? Det är bara att använda tangentbordet
Citera
2016-02-11, 21:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hur gör man det?

Cmd betyder kommandotolken - http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/command-prompt-faq#1TC=windows-8.

Skriv in exempeltexten i cmd men med din enhets bokstav och klicka på "enter".
Citera
2016-02-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Cmd betyder kommandotolken - http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/command-prompt-faq#1TC=windows-8.

Skriv in exempeltexten i cmd men med din enhets bokstav och klicka på "enter".

Jag var förvirrad när jag väl öppnade kommando tolken vart jag klistrar in exemplaret. Direkt efter user-namn-, under det? Ska något ersättas?
Citera
2016-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hur gör man vad? Skriver in strängen i kommandotolken? Det är bara att använda tangentbordet

Jag menade hur man öppnar kommandotolken och vart jag skriver in det i kommandotolken. Vill inte göra något fel.
Citera
2016-02-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du behöver inte formatera om den.

Skriv följande i cmd:

convert D: /FS:NTFS

Ändra D: till vad din enhet har.

Så jag ska formatera disken i datorn och inte den externa hårddisken? Min externa har ett G: och interna C: & D:
Citera
2016-02-11, 22:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag var förvirrad när jag väl öppnade kommando tolken vart jag klistrar in exemplaret. Direkt efter user-namn-, under det? Ska något ersättas?

Bara gör som skrevs tidigare - övertänk inte det hela. Skriv in texten efter det blinkande tecknet.
Citera
2016-02-11, 22:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Så jag ska formatera disken i datorn och inte den externa hårddisken? Min externa har ett G: och interna C: & D:

Du formaterar ingenting - du konverterar. Läs all text igen så förstår du vad som gäller för vilken disk och varför.
Citera
2016-02-11, 22:08
Medlem
Citat:
Du formaterar ingenting - du konverterar. Läs all text igen så förstår du vad som gäller för vilken disk och varför.

Okej tackar för hjälpen.
Citera
2016-02-11, 22:16
Medlem
Citat:

Skrev i det och den frågar mig om "current volume label" som man måste skriva in. Vad menas och hur får man reda på det?
Citera
2016-02-11, 22:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Skrev i det och den frågar mig om "current volume label" som man måste skriva in. Vad menas och hur får man reda på det?

Om du ska flytta till G så skriver du in G istället för D som i exempeltexten. Gjorde du det ?
Citera
2016-02-18, 19:22
Medlem
Högerklicka och välj formatera. Sedan får du upp ruta med olika alternativ klicka på FAT32 som jag tror det står och ändra till NTFS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in