2010-01-22, 15:34
Medlem
kalle.bs avatar
Hej har nu i helgen tänkt dela ut mitt trådlösa internet till min 360konsoll. Ska ev koppla en korsad kabel mellan datorns nätverkskort och konsollen. Därefter brygga den trådlösa samt lokala anslutningen på datorn. Men innan jag sätter igång med detta lilla projekt så undrar jag om det går återställa bryggade anslutningar till normalt igen? Utan några större problem helst. Tack på förhand.

Kan flika in en till fråga här, istället för att skapa en ny tråd i nätverkforumet. Men fungerar det lika bra utan en korsad kabel mellan? Vissa skriver ju att nya nätverkskort kan känna av om det är kopplat mellan två maskiner och ställa in sig därefter? Så det borde räcka att sätta 192.168.0.1 och 192.168.0.2 till datorn och xboxen? Har säkert fått detta om bakfoten.

H

Trevlig fredag!
Senast redigerad av kalle.b 2010-01-22 kl. 15:41.
Citera
2010-01-22, 15:40
Medlem
cannaBes avatar
Det är lätt att ta bort bryggan sen, den lägger sig som en egen nätverksanslutning i Kontrollpanelen. Du kan annars också bara högerklicka på ditt trådlösa nätverkskort och avmarkera "Dela anslutningen".

En fråga, varför köper du inte en router istället? Då slipper du ju ha datorn igång så fort du ska lira på nätet. Du får en för ett par hundra så det är inte direkt dyrt.

Edit: du har ju redan en router eftersom du har trådlöst Silly me. Men då till min nästa fråga, varför köper du inte ett trådlöst nätverkskort till Xboxet?
Citera
2010-01-22, 15:43
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det är lätt att ta bort bryggan sen, den lägger sig som en egen nätverksanslutning i Kontrollpanelen. Du kan annars också bara högerklicka på ditt trådlösa nätverkskort och avmarkera "Dela anslutningen".

En fråga, varför köper du inte en router istället? Då slipper du ju ha datorn igång så fort du ska lira på nätet. Du får en för ett par hundra så det är inte direkt dyrt.
Har runt 20-25m till vardagsrummet där datorn och konsollen ska stå. Har tänkt glo på mycket film under helgen så jag drar ut datorn till vardagsrummet också. Därför jag försöker hitta en billig och "enkel" lösning. Ska ev. framöver köpa en homeplug och en HTPC som jag kan använda i vardagsrummet.

Som svar till din andra fråga så kostar skiten 800kr. Tror du inte det blir bättre om jag köper en homeplug framöver och delar mellan HTPC->konsoll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in