• 1
  • 2
2010-01-22, 14:06
Medlem
moppepeters avatar
Tjena.
Jag skriver denna tråden för att se om någon annan har samma reaktioner på röka (CB) och speed (tjack/mdpw) som jag har. Jag får ett nedåt rus av speed, och uppåt rus av neråt röka. Någon annan som har det likadant? Bör väll tilläggas att jag är en ganska aktiv person (väldigt uppskruvad) större delen av min vakna tid.
Edit: Har rökt superbrunt och det är det ända som får mig neråt av det bruna. Inte vanligt!
Tacksam för respons!
Citera
2010-01-22, 14:27
Medlem
TurboBoosts avatar
Du kanske har någon form av ADHD, plus minus några bokstäver kanske.. Eftersom din överaktivitet stävjas med amfetamin alltså. Hur CB generellt påverkar sådana personer vet jag inte, vad tror du om den teorin?
Citera
2010-01-22, 14:31
Medlem
moppepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Du kanske har någon form av ADHD, plus minus några bokstäver kanske.. Eftersom din överaktivitet stävjas med amfetamin alltså. Hur CB generellt påverkar sådana personer vet jag inte, vad tror du om den teorin?

Det finns inte en chans att jag har ADD/ADHD eller liknande sjukdom/ar. Det var väll en av de första sakerna jag tänkte på med! Men tack för feedback iaf!
Citera
2010-01-22, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moppepeter
Det finns inte en chans att jag har ADD/ADHD eller liknande sjukdom/ar. Det var väll en av de första sakerna jag tänkte på med! Men tack för feedback iaf!

Hur kan du vara så säker på det? gjort en utredning eller? Och varför gjorde du
den om du nu inte troddes lida av det?

mvh
Citera
2010-01-22, 15:52
Bannlyst
En full utredning om du har ADD/ADHD/spenberger osv osv tar många timmars samtal med dig och i mitt fall ville de även träffa mina förälrar för att prata om hur jag varsom liten osv!

En jäkla massa med frågor, vissa rätt så obehagliga som om du plågade djur som liten eller om du våldfört dig på någon man/tjej osv osv. Tror det blev tio timmars samtal med mig och två samtal med min mamma och på det sista var även min pappa med på. Dessaamtal med mina föräldrar fick jag själv inte vara med på!

Så det tar lite tid innan du kan få en sådan diagnos!
Citera
2010-01-22, 15:56
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Din teori låter rimlig. Jag har ADHD och brukar få nedåt rus på stimulanter. Har nog aldrig blivit riktigt speedad, och på röka brukar jag bli helt flippad. Springer runt som en dåre och gapar en massa strunt.
Citera
2010-01-22, 15:57
Medlem
adagios avatar
Citat:
Man behöver inte vara det stereotypiska DAMP-barnet direkt, för att vare sig ha ADD eller ADHD.
Citera
2010-01-22, 18:29
Medlem
moppepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Hur kan du vara så säker på det? gjort en utredning eller? Och varför gjorde du
den om du nu inte troddes lida av det?

mvh

Alltså det låter helt sjukt att jag skulle ha ADD/ADHD eller liknande. Jag har alltid förstått mig som HELT annorlunda sprallig än ett dampbarn som plågar djur (?) och våldför sig på folk.
Min vän snackade med mig om det och han hade troligtvis rätt iomed att han sa följande:
När jag har tagit MDPV har jag tagit (någorlunda) små doser och blivit lugn pga den lilla dosen. Och när jag rökt mycket hash (bara fåtal gånger jag gjort det ORDENTLIGT, och blivit stenad for real). Dock en gång på fyllan drog jag i mig en jävla massa mdpv och då funkade det ju faktiskt (efter en reminder). Så denna tråden verkar ej vara nödvändig längre när jag fått det så fint förklarat IRL! Tack för all feedback ändå.
MVH
Citera
2010-01-22, 18:35
Bannlyst
Citat:
Alltså det låter helt sjukt att jag skulle ha ADD/ADHD eller liknande. Jag har alltid förstått mig som HELT annorlunda sprallig än ett dampbarn som plågar djur (?) och våldför sig på folk.
Min vän snackade med mig om det och han hade troligtvis rätt iomed att han sa följande:
När jag har tagit MDPV har jag tagit (någorlunda) små doser och blivit lugn pga den lilla dosen. Och när jag rökt mycket hash (bara fåtal gånger jag gjort det ORDENTLIGT, och blivit stenad for real). Dock en gång på fyllan drog jag i mig en jävla massa mdpv och då funkade det ju faktiskt (efter en reminder). Så denna tråden verkar ej vara nödvändig längre när jag fått det så fint förklarat IRL! Tack för all feedback ändå.
MVH

Låter som du har adhd/adh/damp. Tror du seriöst att alla med denna mycket vanliga sjukdom (minst 3-4 vänner diagnostiserade med adhd samt får ritalin utskrivet) plågar djur och våldför sig på folk? Du kan ju inte vara på riktigt...

För övrigt så finns det uppåt och nedåt röka, i både gräs- och hasch -form. Bara för att det är brunt betyder inte att det är en indica-dominerande strain (nedåt röka altså)
Citera
2010-01-22, 19:06
Medlem
moppepeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Knarkarn-
Låter som du har adhd/adh/damp. Tror du seriöst att alla med denna mycket vanliga sjukdom (minst 3-4 vänner diagnostiserade med adhd samt får ritalin utskrivet) plågar djur och våldför sig på folk? Du kan ju inte vara på riktigt...

För övrigt så finns det uppåt och nedåt röka, i både gräs- och hasch -form. Bara för att det är brunt betyder inte att det är en indica-dominerande strain (nedåt röka altså)

Jag har aldrig rökt uppåt.
Citera
2010-01-22, 19:36
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Öh... vad har du fått det ifrån? Ta reda på lite fakta om olika slags "bokstavsjukdomar" som ADHD mf, istället för att snacka med arslet. Går t ex alldeles utmärkt att googla för information.
Citera
2010-01-22, 21:00
Medlem
moppepeters avatar
Som sagt. Jag har fått min förklaring och ber nu en moderator stänga denna tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in