2010-01-22, 01:16
Medlem
wh0res avatar
Jag har en TV kopplad till min dator via HDMI och jag har finfin bild. MEN nu till mitt problem. Som egentligen inte är något problem men lite omständigt.

Jag kan om jag sätter hdmi-realtek-tjosan som standard i ljudhanteraren få ljud till TVn. MEN då försvinner ljudet från högtalarna i datorn.

Datorn och TV står i två skilda rum.

Så om jag vill slänga mig i soffan och sätta på en film från datorn och visa den på TVn måste jag ändra vilka mina standardhögtalare är, och starta om datorn för att ändringarna ska gälla.

Så jag är lite nyfiken på om någon har något bra sätt att slippa detta eviga omstartande och få ljudet klonat likt bilden till två olika högtalarsystem.

Mitt förra alternativ var ytterligare en sladd som gick från hörlurs-utgången på datorn till min ljudanläggning i det andra rummet. Men det innebär en extra sladd jag gärna skippar. :/
Citera
2010-01-22, 05:14
Medlem
Hm, för mig byts ljudenheten till HDMI per automatik när jag väljer att extenda skrivbordet till TVn. Men du kör klona?

Du kan ju prova och se om det blir någon skillnad om du väljer att extenda skrivbordet istället.

(Och även om jag byter enhet manuellt så behöver jag inte starta om datorn för det.)
Citera
2010-01-22, 13:55
Medlem
wh0res avatar
Så när du kör 'extendat' skrivbord så behöver du inte starta om datorn för att ändra ljudutgången?
Eller skickas ditt ljud dit automatiskt då du sätter VLC med film på den delen av skrivbordet?

Tror jag testade det först. Men osäker på om jag använde ljudhanteraren då så det kan vara värt ett försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in