Hej!
Jag har några videofiler (.avi) som har legat på en extern hårddisk i några år. De gjordes i Windows Movie Maker på Windows XP, och nu har jag Vista.
Nu försöker jag spela upp dem, men det går inte p.g.a. att något problem med ett codec. Verkar typ som om codecet finns, men att inget program kan läsa det eller nåt sånt. Jag är inte superhaj på området så jag skulle behöva hjälp.
Hur kan jag fixa så att jag kan spela upp videofilerna på min dator med Vista??
Hej!
Jag har några videofiler (.avi) som har legat på en extern hårddisk i några år. De gjordes i Windows Movie Maker på Windows XP, och nu har jag Vista.
Nu försöker jag spela upp dem, men det går inte p.g.a. att något problem med ett codec. Verkar typ som om codecet finns, men att inget program kan läsa det eller nåt sånt. Jag är inte superhaj på området så jag skulle behöva hjälp.
Hur kan jag fixa så att jag kan spela upp videofilerna på min dator med Vista??
Prova först att installera wmencoder9 (se till att köra windows update efteråt då det finns en säkerhetslucka som kan täppas till) och om inte det funkar, prova Vista Codec Pack. Använd gspot för att ta reda på vilken codec som använts, använd sen Sysinternals AUTORUNS för att se vilket program det är som är kopplat till den avkodaren.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!