2010-01-21, 21:00
Medlem
Hej!
Jag har några videofiler (.avi) som har legat på en extern hårddisk i några år. De gjordes i Windows Movie Maker på Windows XP, och nu har jag Vista.
Nu försöker jag spela upp dem, men det går inte p.g.a. att något problem med ett codec. Verkar typ som om codecet finns, men att inget program kan läsa det eller nåt sånt. Jag är inte superhaj på området så jag skulle behöva hjälp.
Hur kan jag fixa så att jag kan spela upp videofilerna på min dator med Vista??

Tack på förhand,
Carl.
Citera
2010-01-21, 21:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem CCCP, se Google
Citera
2010-01-21, 21:26
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calsingen
Hej!
Jag har några videofiler (.avi) som har legat på en extern hårddisk i några år. De gjordes i Windows Movie Maker på Windows XP, och nu har jag Vista.
Nu försöker jag spela upp dem, men det går inte p.g.a. att något problem med ett codec. Verkar typ som om codecet finns, men att inget program kan läsa det eller nåt sånt. Jag är inte superhaj på området så jag skulle behöva hjälp.
Hur kan jag fixa så att jag kan spela upp videofilerna på min dator med Vista??

Tack på förhand,
Carl.
skaffa VLC
Citera
2010-01-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namter
skaffa VLC

Jag har VLC, men det fungerar inte ändå. Har prövat med mängder av program...
Citera
2010-01-23, 00:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova först att installera wmencoder9 (se till att köra windows update efteråt då det finns en säkerhetslucka som kan täppas till) och om inte det funkar, prova Vista Codec Pack. Använd gspot för att ta reda på vilken codec som använts, använd sen Sysinternals AUTORUNS för att se vilket program det är som är kopplat till den avkodaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in