2010-01-21, 20:55
Medlem
Hej

Min dator stänger av sig. Har läst att flera haft liknande problem. Har nyligen formaterat datorn så inga virus. Innan så stängde datorn av sig med en bluescreen. Nu stänger den bara av sig och försöker starta om men kommer till menyn där man kan välja felsäkert läge/starta upp med senast fungerande inställningar osv. Inget av dessa funkar att välja utan då startar bara datorn om och kommer till samma meny. Har installerat speedfan och det mesta ligger stabilt, gpu på 42 grader osv. Vad kan problemet vara?
Citera
2010-01-21, 20:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Antar att du använder Windows då du satte tråden här, men dock i fel forumsdel.

Tråd -> Support

//Mod
Citera
2010-01-21, 21:07
Medlem
-Mackan-s avatar
Damsugaren!

Hade samma problem ett tag...
Tog fram den feta damsugaren, ställde ner insuget till det minsta sen så började jag med cpu och grafikkort sen damsög jag HELA datorn. Plockade ut vissa komponenter och kollade så att de var rena från dam.

Annars kan det vara ett sladdglapp så det är bara att kolla runt lite!
Öppna datorn kolla och damsug! Funkade för mig!
Senast redigerad av -Mackan- 2010-01-21 kl. 21:07. Anledning: Särskrivning
Citera
2010-01-21, 21:08
Medlem
boostankans avatar
Fungerar datorn inte ö.h.t nu alltså? Lät som att du inte ens får igång den numera, att den bara kommer till en meny och sedan startar om, right?
Citera
2010-01-21, 21:14
Medlem
listigts avatar
Min kompis hade samma problem, han dammsög nätagget så fungerade det.
Citera
2010-01-21, 22:05
Medlem
boostankan: Formulerade det lite dåligt. Jo den går igång nu och funkar klockrent utom att den slår av sig med jämna mellanrum, ingen bluescreen dock. Har dammsugit den men får göra det lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in