2011-08-05, 12:25
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Handla gör vi när vi står på under 800. Just nu handlar jag bara på NYSE.

Funderar på att köpa 10 000 poster i Bank of Ireland som just nu (trots deras förehavanden) handlas till groteska reapriser. Självklart är detta en långvarig investering som kan ge galen avkastning när Irland kommer på rätsida igen. Så som det är nu är den ju daytrade-material då den hoppar 40% hit, och 40% dit.
Då är det ju knappast försent .. Men men.
Citera
2011-08-05, 12:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Tack.

Kommer ligga väääldigt lågt ett bra tag. Samtidigt känns det meningslöst att ligga med en massa pengar som inte ger någonting. Att betala av på lån känns ju också meningslöst då räntan är så låg och kanske t o m kommer sänkas.

Köper nog en båt.
AK-stilen.

Köpa båtar o husvagnar billigt och sälja dyrare / hyra ut till de som inte har.

Hans senaste var en byggnadsställning till det senare syftet . Antagligen tryggare. Med tiden kan det ju bara ge mer avkastning iaf inte mindre =P
Citera
2011-08-05, 12:30
Medlem
Är inte OMX översåld i detta nu? Funderar på att köpa upp lite på OMXS30 idag...Rekyl uppåt ett par dagar i början av nästa vecka?
Citera
2011-08-05, 12:33
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
AK-stilen.

Köpa båtar o husvagnar billigt och sälja dyrare / hyra ut till de som inte har.

Hans senaste var en byggnadsställning till det senare syftet . Antagligen tryggare. Med tiden kan det ju bara ge mer avkastning iaf inte mindre =P

AK-stilen? Upplys mig.

Är lite inne på att köpa mark också.
Citera
2011-08-05, 13:00
Medlem
romanov01s avatar
USA: sysselsättning juli kl 14.30

Det är det vi väntar på nu.
Citera
2011-08-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanov01
USA: sysselsättning juli kl 14.30

Det är det vi väntar på nu.

Hm hur kommer marknadens respons bli om den ökar? Det känns som om att det inte spelar någon roll atm

OMX känns avvaktande nu, kanske inför sysselsättningen.
Citera
2011-08-05, 13:16
Medlem
Jag har aktier i Boliden, Svolder och Investor och jag har långtidssparat ganska lyckat ett tag nu. Nu har alla tre aktier sjunkit med 20-30%. Det känns som om de aldrig kommer att stiga så mycket igen.. Men jag ska försöka att ha is i magen då jag inte har så mycket pengar inblandade.
Citera
2011-08-05, 13:50
Medlem
Repos avatar
Så börjar alla intressanta aktier att hämta sig efter lunch, själv trodde man nedgången skulle vara hela dagen
Citera
2011-08-05, 14:04
Medlem
Madagascars avatar
Är Stockholm europas enda börs i positivt territorium nu!? Vi har väl rasat mest också de senaste dagarna så det är väl inte omöjligt.

Snart amerikansk arbetslöshetsstatistik. Jag befarar att börserna kommer rasa. Just nu ligger S&P-terminen aningen positivt efter igår. Det kan bli ett vidrigt ras.

Men bla bla bla , jag vet egentligen ingenting,... just watch the show....
Citera
2011-08-05, 14:30
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är Stockholm europas enda börs i positivt territorium nu!? Vi har väl rasat mest också de senaste dagarna så det är väl inte omöjligt.

Snart amerikansk arbetslöshetsstatistik. Jag befarar att börserna kommer rasa. Just nu ligger S&P-terminen aningen positivt efter igår. Det kan bli ett vidrigt ras.

Men bla bla bla , jag vet egentligen ingenting,... just watch the show....

Följer du rapporteringen om arbetslösheten live ? Isf var?
Citera
2011-08-05, 14:30
Medlem
Är det EST Time Zone eller?

EDIT: UPP UPP UPP
Citera
2011-08-05, 14:32
Medlem
ökar med 117000 förväntat 85000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera