2011-08-04, 21:52
Medlem
Christopher.s avatar
Jag kommer rida ut vågen, det får bära eller brista.
Citera
2011-08-04, 21:56
Medlem
MunchenCallings avatar
här kommer crashen....bitchez

rasa rasa
Citera
2011-08-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Tekniskt?

Men det är lugnt. Det är helt säkert köplägen i avanza zero o kappahl. Och fonder noterade i dollar.

(sarkasm. Och nej. Det är inget emot dig personligen magban. Men ingen av dem trendar ju i rätt riktning och risken är ju att du har fel.)

Nja... Säga vad man vill men min dollarfond gick plus 1,89% idag. Vad presterade ditt räntekonto?
Citera
2011-08-04, 21:59
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
här kommer crashen....bitchez

rasa rasa

Jag lider, det är spännande tider med vapen i hand till tredje världskriget skrider
Citera
2011-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Tekniskt?

Men det är lugnt. Det är helt säkert köplägen i avanza zero o kappahl. Och fonder noterade i dollar.

(sarkasm. Och nej. Det är inget emot dig personligen magban. Men ingen av dem trendar ju i rätt riktning och risken är ju att du har fel.)

Du kan försöka förlöjliga mig bäst fan du vill... I nuläget har jag backat 0,5% den senaste månaden. SIXPRX har backat 13%. Jag känner mig hyfsat nöjd då diagrammet på Avanza inte tar hänsyn till vinster jag plockat hem, t.ex Black pearl +26,9, Meda A +32% samt Tele2 B 17%. Mao har jag till och med gått plus närmare 10% de senaste tre månaderna.

Det skulle onekligen vara kul att jämföra våra konton, har en känsla av att det skulle få dig att knipa käft.
Citera
2011-08-04, 22:35
Medlem
Per-Engdahls avatar
Dow jones var ner ungefär 2% då Stockholm stängde. Just nu är DJ ner -4,3%. Betyder det att Stockholm kommer få mer stryk imorgon (om man struntar i andra variabler) då den ytterligare nedgången i USA kommer påverka OMX semi-direkt?
Citera
2011-08-04, 22:44
Medlem
storm79s avatar
Med största sannolikhet ja, riskaptiten dämpas så pengar går bort aktiemarknaden till andra former och vi får ett säljtryck vilket trycker ner kurserna.

Om inte det händer nåt såklart. Obama går ut och deklarerar att han kan skita guld eller att helt plötsligt är red&blue överens om finanspolitiken och alla jänkare går man ur huse och skalderar att det är häftigt att betala skatt.
Citera
2011-08-04, 22:54
Medlem
Per-Engdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
Med största sannolikhet ja, riskaptiten dämpas så pengar går bort aktiemarknaden till andra former och vi får ett säljtryck vilket trycker ner kurserna.

Om inte det händer nåt såklart. Obama går ut och deklarerar att han kan skita guld eller att helt plötsligt är red&blue överens om finanspolitiken och alla jänkare går man ur huse och skalderar att det är häftigt att betala skatt.

Fan va nice! Varit 100% likvid ett par år. Väntar nu på botten, vilket är jäkligt lätt att träffa Not.
Citera
2011-08-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Fan va nice! Varit 100% likvid ett par år. Väntar nu på botten, vilket är jäkligt lätt att träffa Not.

Trist att ha varit likvid under den stora uppgången 2009-2010.

Men jo, jag sitter också med 85% likvider sedan i juni och väntar in.
Finns massor av verkstadsföretag som fått ordentligt med pisk på bara en vecka.
Jag tror dock att nedgången kommer vara ett bra tag till, även om den kanske inte blir så häftig som senaste dagarna.
Citera
2011-08-04, 23:01
Medlem
storm79s avatar
Ingen ide att försöka träffa botten, om du tror att det är den swing du vill köpa i sprid ut dina köp.

Köp kanske 1/5 nu och vänta. Sjunker det mer, köp mer av samma aktier.

Har du en lite mindre summa köp sverigefonder då du slipper courtaget.
Citera
2011-08-04, 23:02
Medlem
nasdaqs avatar
Jag är allt annat än nöjd med veckans händelser på börsen.
Har sedan i måndags gått back ca 70 000 kr.

Mest stryk har mina LUMI aktier åkt på.
Efter det är det Claes Olsson, som är back 27 % sen 2 månader.

Håller mitt hopp till Subsea7 och Intrum, som är relativt stabila.
Citera
2011-08-04, 23:03
Medlem
Per-Engdahls avatar
2009-2010 something var jag med på typ 15% uppgång. Var ledsen länge att jag missade den ytterligare uppgången men nu känns det lite bättre. Tycker synd om ni som köpte nyligen och hoppas ni gör bra affärer i framtiden

Undra hur jävla mycket minus OMX kan sluta på i år? -30,40%? Sjukt att företagens prestationer knappt påverkar aktiekursen längre. Nu är det grekiska taxichaufförer som strejkar som har direkt påverkan på Ericssons aktiekurs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in