2010-01-21, 18:05
Medlem
Åh fy fan..s avatar
För ett par veckor sedan fick jag ett brev om att jag skulle betala ca 1000kr i skatt till för att jag sålt fonder för att låna pengar till min mor som skulle köpa hus.

Jag visade detta för min mor och hon erbjöd sig att betala det då det var till henne pengarna gick. Problemet är nu att jag fått ännu ett brev där det hela gått till Kronofogden och den sista betalningsdagen var den 19de. Tyvärr hade jag inte tittat brevlådan på ett tag så jag missade brevet.

Grejen är den att min mor redan betalt skulden men trots det fick jag brevet. Finns det någon risk att jag kommer få en prick för detta? Tänkte ringa imorgon och försöka reda ut det, men är ju bra jävla surt att få en prick för en sån skitsumma.

Vad bör jag göra? Råd uppskattas något enormt.
Citera
2010-01-21, 19:39
Medlem
sasos avatar
enda rådet vi kan ge är väl att du ringer dit imorgon och frågar vad som hänt
eller?
Citera
2010-01-21, 20:19
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
För ett par veckor sedan fick jag ett brev om att jag skulle betala ca 1000kr i skatt till för att jag sålt fonder för att låna pengar till min mor som skulle köpa hus.

Jag visade detta för min mor och hon erbjöd sig att betala det då det var till henne pengarna gick. Problemet är nu att jag fått ännu ett brev där det hela gått till Kronofogden och den sista betalningsdagen var den 19de. Tyvärr hade jag inte tittat brevlådan på ett tag så jag missade brevet.

Grejen är den att min mor redan betalt skulden men trots det fick jag brevet. Finns det någon risk att jag kommer få en prick för detta? Tänkte ringa imorgon och försöka reda ut det, men är ju bra jävla surt att få en prick för en sån skitsumma.

Vad bör jag göra? Råd uppskattas något enormt.

Du har fått en betalningsanmärkning, ja, eftersom skatten inte blivit betald, eller blivit betald för sent till Skatteverket.

http://www.datainspektionen.se/lagar...sanmarkningar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in