2010-01-21, 18:02
Medlem
FransGs avatar
Två män anhållna för människorov på två flickor i jakt på en cd-skiva.

http://allehanda.se/start/harnosand/1.1740987

Av alla dumma skäl jag hört till att begå brott tror jag att detta tillhör topp tre. En cd-skiva!
Man undrar ju verkligen vilken grupp det var på skivan som fick dessa "män" att begå ett brott med livstid i straffskalan.

Vad är detta? Någon som vet något?
Citera
2010-01-21, 18:08
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FransG
Två män anhållna för människorov på två flickor i jakt på en cd-skiva.

http://allehanda.se/start/harnosand/1.1740987

Av alla dumma skäl jag hört till att begå brott tror jag att detta tillhör topp tre. En cd-skiva!
Man undrar ju verkligen vilken grupp det var på skivan som fick dessa "män" att begå ett brott med livstid i straffskalan.

Vad är detta? Någon som vet något?

Ja vad fan. Detta låter ju inte riktigt klokt. Livstid för en CD skiva. Människorov är det ju ganska saftigt straff för. Låter lite gängrelaterat, men handlar det verkligen om en CD skiva? Genpoolen håller verkligen på att dräneras bort.

Edit: Toplistan Härnösand

Citat:
Topplista Härnösand

1. Ungdomsgäng terroriserade butiker
2. "Var ska man ställa bilen i stan?"
3. Död kropp hittad på Mösslandsberget
4. Kvinna slog sin mamma medvetslös

5. Kyla tvingade skola att stänga

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-01-21 kl. 18:14.
Citera
2010-01-21, 18:14
Medlem
FransGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja vad fan. Detta låter ju inte riktigt klokt. Livstid för en CD skiva. Människorov är det ju ganska saftigt straff för. Låter lite gängrelaterat, men handlar det verkligen om en CD skiva? Genpoolen håller verkligen på att dräneras bort.

M.V.H.
jamsson.

Ja verkligen!

Nu riskerar ju inte dessa män livstid eftersom de är under 21. Men att människorov är ett av tre brott som kan ge livstid understryker hur allvarligt samhället ser på detta. De kommer, eller åtminstone borde, få ett kännbart straff. Det framgår dessutom klart att de gjort sig skyldiga till olaga intrång alt. hemfridsbrott samt skadegörelse.

Sinnessjukt!
Citera
2010-01-21, 18:16
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ja verkligen!

Nu riskerar ju inte dessa män livstid eftersom de är under 21. Men att människorov är ett av tre brott som kan ge livstid understryker hur allvarligt samhället ser på detta. De kommer, eller åtminstone borde, få ett kännbart straff. Det framgår dessutom klart att de gjort sig skyldiga till olaga intrång alt. hemfridsbrott samt skadegörelse.

Sinnessjukt!

Ja dessutom så hade dom ju röjt ordentligt tidigare, såpass mycket att Farbror blå stog utanför och väntade på dom. "Gå i fängelse utan att passera gå"

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-01-21, 18:22
Medlem
FransGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja dessutom så hade dom ju röjt ordentligt tidigare, såpass mycket att Farbror blå stog utanför och väntade på dom. "Gå i fängelse utan att passera gå"

M.V.H.
jamsson.

Bara bensinkostnaden Sundsvall t.o.r. borde överstiga priset för dem att köpa en ny skiva.

Måste ha varit en jävligt bra skiva!
Citera
2010-01-21, 18:38
Medlem
BoISarens avatar
OT och svar på detsamma raderat

Kom igen nu. Topic tack!

//Mod
Citera
2010-01-21, 18:44
Medlem
FransGs avatar
Det var topic!

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
OT och svar på detsamma raderat

Kom igen nu. Topic tack!

//Mod

Det var topic. Jag anser det ökar spänningen i vardagen för de allra flesta av oss när man blir varse om att det faktiskt finns människor där ute som är beredda att begå de allra grövsta brotten för en cd-skiva, vilket knyter väl an till grundfrågan.
Citera
2010-01-21, 18:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det var topic. Jag anser det ökar spänningen i vardagen för de allra flesta av oss när man blir varse om att det faktiskt finns människor där ute som är beredda att begå de allra grövsta brotten för en cd-skiva, vilket knyter väl an till grundfrågan.
Du svarade på ett OT-inlägg. Därför togs ditt inlägg bort

Du får dessutom tillsägelse för att ha diskuterat moderatorsåtgärder i tråden.

Synpunkter på detta tas i PM.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in