2010-01-21, 16:03
Medlem
Tjenare, har ett stort problem som måste åtgärdas, jag kan höra mig själv i min micc, men oavsett om jag använder skype eller ventrilo så funkar inte miccen, jag har inga mute funktioner på, och i skype hör jag bara den personen jag pratar med medans i ventrilo så hör dem bara mig men jag hör absolut inget.

Använder mig av W7, har avaktiverat UAC, vilket folk tror skulle hjälpa men tydligen så verkar det inte göra ngn skillnad.
Citera
2010-01-21, 16:07
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1991
Tjenare, har ett stort problem som måste åtgärdas, jag kan höra mig själv i min micc, men oavsett om jag använder skype eller ventrilo så funkar inte miccen, jag har inga mute funktioner på, och i skype hör jag bara den personen jag pratar med medans i ventrilo så hör dem bara mig men jag hör absolut inget.

Använder mig av W7, har avaktiverat UAC, vilket folk tror skulle hjälpa men tydligen så verkar det inte göra ngn skillnad.
Där är något som blir fel med w7 och ljud på just ventrilo, min bror hade samma problem, jag ska fråga h onom när han kommer hem från jobb om det inte är löst innan. Det var någon inställning på ljudkortet.
Citera
2010-01-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Där är något som blir fel med w7 och ljud på just ventrilo, min bror hade samma problem, jag ska fråga h onom när han kommer hem från jobb om det inte är löst innan. Det var någon inställning på ljudkortet.

Tackar, men jag har inte ändrat något och använder mig av Realtek HD Audio, och har nyaste drivisarna och hittar inte ngn speciel konfiguration för den..
Citera
2010-01-21, 16:14
Medlem
listigts avatar
Prova att köra vent och skype som administratör.
Citera
2010-01-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Prova att köra vent och skype som administratör.

Redan, gjort får samma prob.
Citera
2010-01-21, 16:19
Medlem
Tacksam för svar men allt jag gjorde var att högerklicka på Skype sen ta Felsök kompatiblitet, sedan därefter funka det!

Hur glad som hälst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in