• 1
  • 2
2010-01-21, 16:01
Medlem
negersmygarens avatar
Mohammed Hussein Aziz, född 1990-07-61 och medborgare i Irak, för våldtäkt mot barn till ett år och åtta månaders fängelse. Han ska utge ett skadestånd om 100 000 kronor till målsäganden. Han utvisas efter avstjänat straff.förbjuds att återvända hit före 2017-01-18.
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/
Har han fått för stort straff?
Eller skulle han ha fått gå fri från straff?
Citera
2010-01-21, 16:04
Medlem
soptippsbosses avatar
Har han fått för stort straff?

Nej babben skulle ha stenats till döds. Det hade de gjort i grottan han kom ifrån.

Edit: Sen förstår jag inte över huvud taget hur aset kan vara välkommen tillbaka. Det här landets lagar är helt åt fanders.
Senast redigerad av soptippsbosse 2010-01-21 kl. 16:06.
Citera
2010-01-21, 16:10
Medlem
I relation till alla andra brott som sker i Sverige, ja.

I relation till vad han moraliskt borde fått, nej.

Hela Sveriges straffsystem är fuckat, tyvärr.
Citera
2010-01-21, 16:11
Medlem
Eliza CTs avatar
Han kom "billigt" undan. Borde vara högre straff. Och förstår inte varför han ens får komma tillbaka efter 7 år! Sådana behöver vi inte här.
Mvh
Citera
2010-01-21, 16:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
I relation till alla andra brott som sker i Sverige, ja.

I relation till vad han moraliskt borde fått, nej.

Hela Sveriges straffsystem är fuckat, tyvärr.

Straffskalan är totalt snedvriden, inget tvivel om det.

Jag kan ge mig fan på att denne person kommer få stanna efter att han avtjänat sitt straff.
Citera
2010-01-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
.Edit: Sen förstår jag inte över huvud taget hur aset kan vara välkommen tillbaka. Det här landets lagar är helt åt fanders.
Håller med! Vi har alldeles för slappa lagar!
Citera
2010-01-21, 16:31
Medlem
micro113s avatar
Domen och utvisningen ser korrekt ut såvitt jag kan se av det som anges i artikeln.

Med hänsyn till straffrabatten är det en hård dom han fått, och man kan anta att det inte enbart är flickans ålder utan också andra omständigheter som ligger till grund för straffet.
Citera
2010-01-21, 16:32
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Han kom "billigt" undan. Borde vara högre straff. Och förstår inte varför han ens får komma tillbaka efter 7 år! Sådana behöver vi inte här.
Mvh
Precis, och sen kan man fråga sig vad han ska här att göra? Om det inte finns skäl för asyl, varför ens tillåta honom återvända överhuvudtaget?
Citera
2010-01-21, 16:33
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Domen och utvisningen ser korrekt ut såvitt jag kan se av det som anges i artikeln.

Med hänsyn till straffrabatten är det en hård dom han fått, och man kan anta att det inte enbart är flickans ålder utan också andra omständigheter som ligger till grund för straffet.

1.7 år i fängelse för våldtäkt, är det verkligen mycket? Jag har ingen statistik över det eller minsta aning om det är högt eller ej. Men oavsett om det är barn eller inte, så är enligt mig 1.7 år extremt litet straff för våldtäkt
Citera
2010-01-21, 16:36
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Ja, det är säkert korrekt enl de straffskalor vi har. Åsikten är väl att just straffen är för låga. Men om man utvisas - varför får man komma tillbaka igen?
Mvh
Citera
2010-01-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Men om man utvisas - varför får man komma tillbaka igen?

För att detta är Sverige.
Citera
2010-01-21, 16:45
Medlem
Det ska minst vara 20 år på våldtäkt mot barn tycket jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in