2010-01-21, 14:25
Bannlyst
Om man öppnar valfri tråd på fb, så finns det två ord att klicka på längst ner, nämligen:
« Föregående ämne | Nästa ämne »

Jag använder ofta dessa knappar och tycker de fyller en väldigt bra
funktion, för mitt flashbackande.

Men det är så jääääävla irriterande att jag måste scrolla ner till slutet
av sidan för att komma åt « Föregående ämne | Nästa ämne »

Herr Admin, kan du inte lägga dessa knappar även högst upp på sidan.
Alltså när man öppnar valfri tråd så syns « Föregående ämne | Nästa ämne »
även där uppe.

Är det för mycket begärt?
Citera
2010-01-21, 14:30
Medlem
DanteAlighieris avatar
Kan läggas till listan med förbättringar som förbättrar pyttelite. Men å andra sidan, om allt skulle finnas dubbelt på varje sida så skulle en sida vara överöst med dubbelfunktioner.
Citera
2010-01-21, 14:35
Medlem
soptippsbosses avatar
Använd End-knappen på tangentbordet, en klart underskattad funktion.
Citera
2010-01-21, 15:44
Medlem
anooonyms avatar
End funkar bra ja.

Men vafan. Trodde ingen använde dom knapparna ens .. Det var nog första gången jag tryckte på dom nu nyss. På andra forum trycker man på dom ofta när man ska byta sida i tråden, då blir de rage iaf
Citera
2010-01-21, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Använd End-knappen på tangentbordet, en klart underskattad funktion.

End-knappen, scroll, mus. Du säger tomatoe, jag säger tomato.

Hela poängen med mitt förslag är ju kunna sätta muspekaren över
endera knapparna « Föregående ämne | Nästa ämne »
och bara klicka vidare utan att behöva involvera ytterligare steg.

Någon sa att man inte kan ha kopior på allt, i sidans topp, och det
håller jag med om. Men jag har bara förfrågat « Föregående ämne | Nästa ämne » knapparna, inget annat.

Ni som aldrig använt dem, prova Ni kommer kanske att bli hooked precis
som jag är.
Citera
2010-01-21, 16:52
Medlem
.carls avatar
Jag som inte läser trådar vars rubrik på intet sätt fångar mitt intresse har inget intresse för en till uppsättning av de knapparna. Däremot tycker jag att det skulle vara trevligt med en rullgardinsmeny där man kan få upp alla trådar som finns i ett ämnes förstasida för att enkelt kunna hitta trådar som ofta uppdaterats utan att behöva gå bakåt i webbläsaren. Inte för att jag tycker att den extra knapptryckningen stör, utan för att jag liksom många andra inte har tillgång till snabbt internet hela tiden. Jag flashbackar mycket från min telefon, och den korta stund det tar att ladda föregående sida (ca 10 sekunder) blir efter ett tag en ganska lång tid, allt enligt principen "många bäckar små...".

Är detta görbart? Är behovet/önskemålet mer utbrett? Är det en för omfattande omorganisation för att det ska vara värt besväret?
Citera
2010-01-21, 18:24
Medlem
anooonyms avatar
modda flashscript annars, borde väl gå rätt snabbt
Citera
2010-01-21, 18:28
Medlem
epost72s avatar
Det känns lika ungefär viktigt som en funktion som kliar en på stortån om det råkar klia just där.
Citera
2010-01-21, 23:21
Medlem
Kivans avatar
Om du använder mobiltelefon kan jag rekommendera Opera Mini, då går det mycket snabbare med FB, speciellt om man stänger av bilder.

Annars på en mac kan du ställa in att scrollen hoppar direkt dit man klickar i scrollbaren, sparar också tid.

Håll annars ner space för att scrolla neråt snabbt eller shift+space för uppåt, fungerar på alla plattformar.
Citera
2010-01-21, 23:28
Medlem
hetzzs avatar
Nu var det ett tag sen jag använde opera men på den tiden jag gjorde det så använde jag mousegestures till just detta. högerklick+[dra musen åt höger] = nästa tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in