• 1
  • 2
2010-01-21, 13:32
Medlem
clappers avatar
Såg ingen tidigare tråd om detta.

Från aftonhoran:
Citat:
En elev stickskadades i ett bråk på en gymnasieskola i Vetlanda i dag.
Pojken fördes till sjukhus för vård.
Ytterligare en elev har gripits.
Bråket uppstod i matkön vid lunchtid.
– Pojken stacks med ett föremål runt magtrakten. Han är förd till sjukhus för att få sina skador undersökta. Vi vet inte hur allvarliga skadorna är, säger Nils Erik Eriksson, informatör på polisen i Jönköping.
Polisen som larmades till skolan grep en elev som misstänks för dådet. Han är misstänkt för grov misshandel, uppger Eriksson.

Någon som vet vilken skola detta var samt vilka som var inblandade?
Vad handlade det om? Har aldrig hört om någon som stuckits i matkön på en gymnasieskolan tidigare?
Citera
2010-01-21, 13:39
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clapper
Såg ingen tidigare tråd om detta.

Från aftonhoran:

Någon som vet vilken skola detta var samt vilka som var inblandade?
Vad handlade det om? Har aldrig hört om någon som stuckits i matkön på en gymnasieskolan tidigare?
Njudungsgymnasiet kanske? Finns det fler?
Citera
2010-01-21, 13:45
Medlem
clappers avatar
Citat:
Vetlanda: Elev skadad vid bråk i matkö
Vid lunchtid ådrog sig en elev på Njudungsgymnasiet på Norrvägen i Vetlanda okända skador då denne blev stucken med ett vasst föremål i samband med ett bråk i matkön. En annan elev är gripen av polisen.

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=59415

Japp Njudungskolan verkar det vara.
Citera
2010-01-21, 14:07
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Sånt här händer rätt ofta nuförtiden känns det nästan som,.
Riktigt jävla hemskt är det iallafall, såhär ska det fan inte vara.
Citera
2010-01-21, 14:35
Medlem
SebbeBoys avatar
Med tanke på att folk blir nerstuckna lite varstans nu förtiden så är det snart är dags att investera i en väst.

Sjuka, sjuka samhälle.
Citera
2010-01-21, 14:43
Medlem
Ej nysvensk som gärningsman. Sådan där kille med svart hår, sminkad och piercingar lite varstans.

Både offer och gärningsman är 93r och senaste jag hörde talas om var att Emot helt enkelt var trött på den drabbades skitsnack eller vad det nu kan ha varit.

Och just de ja, enligt nära och kära till gärningsmannen så ville han inte döda för då hade han satt kniven i hjärtat eller halsen.
Citera
2010-01-21, 15:12
Medlem
kun6Sizes avatar
Offret heter Viktor Olsen.
Gärningsmannen heter Andreas Edborg

Skulle tydligen uppstå för A tyckte V var ''katig''.
Citera
2010-01-21, 15:25
Medlem
Lommis avatar
Är det en medtagen "riktig" kniv eller en matkniv som använts vore ju av intresse.
Citera
2010-01-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Är det en medtagen "riktig" kniv eller en matkniv som använts vore ju av intresse.

Jag tror det var medtagen kniv, lite mycket jobb för edborg att hämta en kniv i köket och sedan springa tillbaka och sticka honom.
Citera
2010-01-21, 18:31
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1ckeG
Ej nysvensk som gärningsman. Sådan där kille med svart hår, sminkad och piercingar lite varstans.

Både offer och gärningsman är 93r och senaste jag hörde talas om var att Emot helt enkelt var trött på den drabbades skitsnack eller vad det nu kan ha varit.

Och just de ja, enligt nära och kära till gärningsmannen så ville han inte döda för då hade han satt kniven i hjärtat eller halsen.

Utifrån tillgänglig information så kan jag väl också tro på att uppsåtet inte varit att döda. Förklaringen att han kunde satt kniven i hjärta eller halsen är dock jävligt dålig. För det första så kan man inte lita på det om inte offret varit fastbunden eller liknande. Han kan lika gärna ha missat. Vad han och/eller andra påstår går inte att lita på. Varenda jävel som gjort dumma saker försöker ju alltid komma med undanflykter. Den andra biten är ett potentiellt likgiltighetsuppsåt, som dock inte verkar påverka eftersom det bedöms som grov misshandel så här långt i utredningen.

Anna Lindh blev huggen i buken (dock flera hugg). Hon dog. GM är en mördare.
Citera
2010-01-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sentry
Utifrån tillgänglig information så kan jag väl också tro på att uppsåtet inte varit att döda. Förklaringen att han kunde satt kniven i hjärta eller halsen är dock jävligt dålig. För det första så kan man inte lita på det om inte offret varit fastbunden eller liknande. Han kan lika gärna ha missat. Vad han och/eller andra påstår går inte att lita på. Varenda jävel som gjort dumma saker försöker ju alltid komma med undanflykter. Den andra biten är ett potentiellt likgiltighetsuppsåt, som dock inte verkar påverka eftersom det bedöms som grov misshandel så här långt i utredningen.

Anna Lindh blev huggen i buken (dock flera hugg). Hon dog. GM är en mördare.

Mycket väl medveten om det, jag tycker dock att bortförklaringen är så himla korkad därav att jag skrev den.

En annan sak är att gärningsmannen inte ens går i skolan. Sen om han var där för att använda kniven eller för att hänga med kompisar och det bara blev så vet jag ej.
Citera
2010-01-21, 19:25
Medlem
clappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1ckeG
Mycket väl medveten om det, jag tycker dock att bortförklaringen är så himla korkad därav att jag skrev den.

En annan sak är att gärningsmannen inte ens går i skolan. Sen om han var där för att använda kniven eller för att hänga med kompisar och det bara blev så vet jag ej.

Om GM inte gick på skolan tycker man ju att denne inte har nåt där att göra.
Varför är han ens i matsalen?

Att han tar sig till en annan skola för att söka upp BO är ju något som verkligen inte hjälper GMs situation.

Någon som vet hur BOs tillstånd är?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in