2011-09-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forkarn
Stämmer icke. MBA:n på handels kostar 395k.

Bara för att förtydliga, men det är ju helt gratis för svenska (och även EES-, om jag inte missminner mig) studenter att läsa en MBA på Handels.
Citera
2011-09-23, 21:51
Medlem
DemonDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Bara för att förtydliga, men det är ju helt gratis för svenska (och även EES-, om jag inte missminner mig) studenter att läsa en MBA på Handels.

Nej. Från samma sida jag länkade till i mitt förra inlägg:

Does the government subsidize the SSE MBA Executive Format, as it does other higher education programs in Sweden?
SSE MBA Executive Format is not subsidized because it is classified as continuous (or executive) education and not as ordinary university studies.
Citera
2011-09-23, 23:19
Medlem
Visdomsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinomagi
Finance på mediocre uni borde funka? Annars köra business finance?
Funka? I förhållande till dina usla matematikkunskaper, eller vad menar du? "Funka" är relativt, saker och ting fungerar i relation till människors syften. Vad är ditt syfte, att jobba inom investment banking? Då är jag ytterst tveksam till att det kommer att "funka", men om du vill ge det en chans så ska du såklart göra det!
Citera
2011-09-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDuck
Nej. Från samma sida jag länkade till i mitt förra inlägg:

Does the government subsidize the SSE MBA Executive Format, as it does other higher education programs in Sweden?
SSE MBA Executive Format is not subsidized because it is classified as continuous (or executive) education and not as ordinary university studies.

Vänta, snackar vi om den 2 åriga mastern a 120 hp? Eller är det något annat hopkok?
Citera
2011-09-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsmannen
Funka? I förhållande till dina usla matematikkunskaper, eller vad menar du? "Funka" är relativt, saker och ting fungerar i relation till människors syften. Vad är ditt syfte, att jobba inom investment banking? Då är jag ytterst tveksam till att det kommer att "funka", men om du vill ge det en chans så ska du såklart göra det!

Bara att köpa en mattebok med det väsentliga från A-E och gå igenom lite på fritiden?

Så lär man kunna fixa en Economics, Finance eller Business Economics degree, något i den stilen, sen kunna dra jobb på bra bank, min vän
Citera
2011-09-24, 06:16
Medlem
DemonDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Vänta, snackar vi om den 2 åriga mastern a 120 hp? Eller är det något annat hopkok?

Du skrev MBA så jag skriver om MBA. Den tvååriga mastern är något annat. Du är varmt välkommen att själv besöka skolans hemsida www.hhs.se och ta reda på mer information!
Citera
2011-09-24, 11:31
Medlem
Columbias avatar
Hur pass välgödda CVn har de engelska studenterna när de söker sig mot bankerna? Får känslan av att det är vanligare i Sverige med relevanta extrajobb än i USA och England. Jag menar, det sprudlar kanske inte av banker i Oxford, Cambridge eller Coventry (Warwick).
Citera
2011-09-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Hur pass välgödda CVn har de engelska studenterna när de söker sig mot bankerna? Får känslan av att det är vanligare i Sverige med relevanta extrajobb än i USA och England. Jag menar, det sprudlar kanske inte av banker i Oxford, Cambridge eller Coventry (Warwick).

Men då läser man å andra sidan vid Oxford, Cambridge eller Warwick.
Citera
2011-09-24, 13:25
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls

Hehe, fair enough. Hade nämligen tänkt söka master på bl a Warwick och inser att det blir klurigt med relevant arbetslivserfarenhet under perioden där kontra att plugga vidare på SU. Men som du säger, i vissa fall väger skolans namn upp mycket.
Citera
2011-09-24, 15:34
Medlem
Citat:

Då jag arbetade för en brittisk storbank i London i somras träffade jag många brittiska interns. Min uppfattning var att de flesta inte direkt jobbat med finans/bank innan (förutom Spring Weeks). Däremot har många gjort spektakulära/annorlunda saker inom helt random områden.

Exempel från folk jag träffade:
Tjej som gjort praktik och arbetat med vapensystem för flygplan
Kille som driver en liten non-profit fond för ngt humanitärt syfte
Kille som gjort några dagars praktik på Glencore
Tjej som vunnit ngn major balett-tävling

Etc etc.. Poängen är väl att man ska gå på en bra skola samt gjort något annorlunda!

Detta är förstås min uppfattning och skiljer sig säkert från andra banker, jag har ingen koll på det.
Citera
2011-09-24, 16:32
Medlem
GordonBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls

Hahah tänkte exakt samma sak.
Citera
2011-09-24, 20:07
Medlem
meisers avatar
Citat:
Hehe, fair enough. Hade nämligen tänkt söka master på bl a Warwick och inser att det blir klurigt med relevant arbetslivserfarenhet under perioden där kontra att plugga vidare på SU. Men som du säger, i vissa fall väger skolans namn upp mycket.

Arbetslivserfarenhet kan du skaffa på lovet som intern. Dina förutsättningar lär vara betydligt bättre om du gått på en skola som warwick än SU. skulle vilja påstå att det inte ens går att jämföra skolorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in