Tjenare,
Är väldigt intresserad av ett jobb inom IB men har väl egentligen upptäckt yrket på tok för sent, går mitt sista år på Politices kandidatutbildningen på Linköpings universitet med nationalekonomi som huvudämne. Har hyffsade betyg men absolut ingenting som står ut i mängden. Tror jag har intelligensen som krävs och problemet är väl oftast att jag känt mig understimulerad vilket gjort att jag prioriterat bort studierna kopplat med att jag aldrig ställt in siktet på min framtid. Gled igenom gymnasiet med 19,0 och hoppade sedan direkt på en godtycklig utbildning - mest på grund av press hemifrån. Kan tänka mig att det är ett ganska vanligt problem för folk utan uppehåll i utbildningskedjan.
Har funderingar på att ta högskoleprovet och försöka ta mig in på BSc på HHS men fick även upp ögonen för HHS MSc i finance och undrar ifall denna ger samma möjligheter att komma in som analyst i IB som BSc? Tänkte att jag kan spara in tid på det och samtidigt hålla mig under 25 års gränsen som tydligen ska vara en fördel.
Vad tycker ni?
Tacksam för alla svar!