• 1
  • 2
2010-01-20, 20:57
Medlem
Hej, vad finns det för bra droger att köra när man jobbar? Kommer att extrajobba nu på helgerna och skulle gärna vilja köra något som får tiden att flyga förbi samtidigt som man inte blir allt för seg i kroppen. Det är ett restaurangjobb så det blir ju en del stress plus att folk inte får märka att man går på något. Kom med förslag!
Citera
2010-01-20, 21:01
Medlem
aero-88s avatar
En stadig panna horse.

Skämt osido, Amfetamin är en bra arbetsdrog i normala doser. Nästan alla centralstimuleranta går att jobba med, förr i tiden tuggade man Koka-blad (Kokainlöv) för att orka jobba på fälten i värmen..

Annars finns ju det självklara alternativet koffein.
Citera
2010-01-20, 21:02
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Anthony Bourdain använde tjack och coke i köket i sina yngre dar..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anthony_Bourdain

Och det gick ju inte så illa för honom..
Citera
2010-01-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Anthony Bourdain använde tjack och coke i köket i sina yngre dar..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anthony_Bourdain

Och det gick ju inte så illa för honom..

Fast coke är väl rätt dyrt? Isåfall kan jag köra tjack. Det viktigaste är att tiden flyger förbi som när man rökt cannabis.

Amfetamin låter ju som gjort för arbete;

"Amfetaminpåverkan innebär att användaren känner sig kreativ, får lust att aktivera sig osv. Känslan av självförtroendet ökar, liksom orken. Vanligt är en känsla av kontroll och ett euforiskt lugn, och man utövar sina aktiviteter med energi och lust. Den påverkade känner sig allmänt tillfreds och i större doser euforisk. Ett vanligt tecken på den amfetaminpåverkades goda humör är att han/hon ofta pratar ovanligt mycket, och är social på ett (i den nyktres synvinkel) lite "överdrivet" vis. Eftersom den amfetaminpåverkade känner sig energisk och koncentrerad, är det inte ovanligt att han/hon engagerar sig intensivt i olika aktiviteter, som städning, utövande av någon hobby eller liknande. Då amfetaminet ökar koncentrationen kan dessa aktiviteter pågå i timmar, användaren "snöar in" på någon specifik sysselsättning på ett nästan autistiskt vis, utan att tappa intresset, och detta beteende är vad som kallas "punda". För den nyktre kan amfetaminbrukaren tyckas nervig och "speedad", även om han själv upplever sig ha full kontroll och känner sig "lugn"."

Då kan jag stå där och diska glatt hela natten!
Senast redigerad av Streetsweeper 2010-01-20 kl. 21:09.
Citera
2010-01-20, 21:07
Medlem
Royal-s avatar
Finns ju lagliga alternativ. Då syftar jag på RC-droger. Stardust är ju ett alternativ. Annars är det ju amfetamin, gör nog jobbet roligare och tiden flyger iväg riktigt fort.
Citera
2010-01-20, 21:18
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Måste passa på att rekommendera Bourdain´s självbiografiska bok "Kitchen Confidential"...

After 25 years of "sex, drugs, bad behaviour and haute cuisine", chef and novelist Anthony Bourdain has decided to tell all. From his first oyster in the Gironde to his lowly position as a dishwasher in a Provincetown fish restaurant, his tales of the kitchen are passionate and unpredictable
Citera
2010-01-20, 21:20
Medlem
Men man märker inte att en person är påverkad va? Om man bortser från beteendet då..
Citera
2010-01-20, 21:49
Medlem
vemods avatar
Tramadol är mitt förslag, funkar utmärkt i alla situationer. Du blir heller inte så hemskt seg av det, jag brukar få en svagt uppiggande effekt. Plus det typiska opioidvälmåendet såklart.

Kom på att man ändå kanske inte blir så värst produktiv på tram, satsa på någon svagare centralstimulant eller en liten dos tjack om du vill kunna jobba hårt utan stress och utan att bli upptäckt.
Citera
2010-01-20, 22:13
Medlem
P00nswaggers avatar
Har kört på den lagliga drogen Krypton och funkar MYCKET bra på arbetet enligt mig!!
Citera
2010-01-20, 22:23
Medlem
nazipoliss avatar
Piracetam, det är förvisso klassat i sverige, men ger bra resultat både i skolan och på jobbet. funkar även kanon att blanda med phenibut!

ni andra som rekomenderar amfetamin och sånt skit, ärligt, hur tror ni det kommer sluta om man skall stå och gnissla tänder hela dagarna?
Citera
2010-01-20, 22:23
Medlem
BigBillyBongs avatar
Själv kör jag 0,10 affe varje morgon. Funkar perfa
Citera
2010-01-20, 22:27
Medlem
Om man skulle behöva läsa då? Hur funkar det då? Säg att jag studerar och skulle behöva gå igenom ett antal böcker och anteckna och komma ihåg. Vad för drog skulle passa då? Amfetamin där också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in