• 1
  • 2
2010-01-20, 11:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Ska det inte smaka som mannagrynsgröt? Det smakar ju för fan som att de malt ner mandel.

Någon som delar min åsikt?
Citera
2010-01-20, 17:16
Medlem
ggdfxs avatar
Tänk dig att du häller i en massa grädde och socker i din smakuppfattning om mannagrynsgröt. Blir det in mannafrutti då?

OT; Jag tycker iaf det är förjälva gott. Någon som vet om det finns kvar enlitersförpackningar av mannafrutti fortfarande? Finns inte i mina lokala butiker..
Citera
2010-01-20, 17:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggdfx
Tänk dig att du häller i en massa grädde och socker i din smakuppfattning om mannagrynsgröt. Blir det in mannafrutti då?

OT; Jag tycker iaf det är förjälva gott. Någon som vet om det finns kvar enlitersförpackningar av mannafrutti fortfarande? Finns inte i mina lokala butiker..

Jag förstår inte hur socker och grädde kan bli mandelsmak.

För övrigt har jag inte stött på dessa stora förpackningar, hur ser de ut?
Citera
2010-01-20, 17:26
Medlem
ggdfxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag förstår inte hur socker och grädde kan bli mandelsmak.

För övrigt har jag inte stött på dessa stora förpackningar, hur ser de ut?

Hmm, aja jag kan inte få det till mandel i alla fall

Jag försökte leta efter bild på nätet men hittade inte. Inte för "riskvick" heller som är svaret till risifrutti. Riskvick vet jag att det finns kvar, det är/var två produkter av AXA....
Citera
2010-01-20, 17:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Hmm, aja jag kan inte få det till mandel i alla fall

Jag försökte leta efter bild på nätet men hittade inte. Inte för "riskvick" heller som är svaret till risifrutti. Riskvick vet jag att det finns kvar, det är/var två produkter av AXA....

Detta är alltså färdigt att äta direkt? Kanske skulle prova det om det är från AXA.
Citera
2010-01-20, 17:34
Medlem
ggdfxs avatar
Citat:
Detta är alltså färdigt att äta direkt? Kanske skulle prova det om det är från AXA.

Japp, men vet som sagt inte om manna-varianten finns kvar. Riskvick finns men kanske inte i alla butiker. Du får skicka ett PM om du skulle hitta manna-varianten! Vart du än befinner dig så ska jag åka dit och köpa ett lass!
Citera
2010-01-20, 17:37
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Japp, men vet som sagt inte om manna-varianten finns kvar. Riskvick finns men kanske inte i alla butiker. Du får skicka ett PM om du skulle hitta manna-varianten! Vart du än befinner dig så ska jag åka dit och köpa ett lass!

Haha, köpa ett lass och frysa in! Jag kan PMa om jag hittar.
Citera
2010-01-20, 17:44
Medlem
zepofans avatar
Hur svårt är det att koka mannagrynsgröt då? Jag menar i stället för att dra land och rike kring för att köpa gröt på tetrapack och frysa in, det kräver ju lite jobb det med. Låna mammas saftgryta och koka en batch på tio liter och frys in, då bör du väl klara dig ett tag.
Citera
2010-01-20, 22:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur svårt är det att koka mannagrynsgröt då? Jag menar i stället för att dra land och rike kring för att köpa gröt på tetrapack och frysa in, det kräver ju lite jobb det med. Låna mammas saftgryta och koka en batch på tio liter och frys in, då bör du väl klara dig ett tag.

Det är en himla massa jobb. Jag har för övrigt inte tänkt åka land och rike runt för att hitta någon god mannafrutti
Citera
2010-01-20, 23:11
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Det är en himla massa jobb. Jag har för övrigt inte tänkt åka land och rike runt för att hitta någon god mannafrutti
Okej, mycket jobb att koka gröt? Hur långt sträcker sig din matlagning annars då, utan att det blir "jobbigt"? Värma Billys i micron?
Citera
2010-01-20, 23:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, mycket jobb att koka gröt? Hur långt sträcker sig din matlagning annars då, utan att det blir "jobbigt"? Värma Billys i micron?

Koka gröt är inte så jobbigt men att dra ihop ett jävla storkok och stå och veva med the big bear-slev känns lite overkill.

Aja, det var inte jag som ville ha det efterfrågade.

Jag brukar väl laga pasta, korv, köttbullar osv.
Citera
2010-01-21, 18:49
Medlem
ggdfxs avatar
Mannagrynsgröt och "mannafrutti" är två helt olika saker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in