• 1
  • 2
2010-01-20, 11:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Ska det inte smaka som mannagrynsgrt? Det smakar ju fr fan som att de malt ner mandel.

Ngon som delar min sikt?
Citera
2010-01-20, 17:16
Medlem
ggdfxs avatar
Tnk dig att du hller i en massa grdde och socker i din smakuppfattning om mannagrynsgrt. Blir det in mannafrutti d?

OT; Jag tycker iaf det r frjlva gott. Ngon som vet om det finns kvar enlitersfrpackningar av mannafrutti fortfarande? Finns inte i mina lokala butiker..
Citera
2010-01-20, 17:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggdfx
Tnk dig att du hller i en massa grdde och socker i din smakuppfattning om mannagrynsgrt. Blir det in mannafrutti d?

OT; Jag tycker iaf det r frjlva gott. Ngon som vet om det finns kvar enlitersfrpackningar av mannafrutti fortfarande? Finns inte i mina lokala butiker..

Jag frstr inte hur socker och grdde kan bli mandelsmak.

Fr vrigt har jag inte sttt p dessa stora frpackningar, hur ser de ut?
Citera
2010-01-20, 17:26
Medlem
ggdfxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag frstr inte hur socker och grdde kan bli mandelsmak.

Fr vrigt har jag inte sttt p dessa stora frpackningar, hur ser de ut?

Hmm, aja jag kan inte f det till mandel i alla fall

Jag frskte leta efter bild p ntet men hittade inte. Inte fr "riskvick" heller som r svaret till risifrutti. Riskvick vet jag att det finns kvar, det r/var tv produkter av AXA....
Citera
2010-01-20, 17:29
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Hmm, aja jag kan inte f det till mandel i alla fall

Jag frskte leta efter bild p ntet men hittade inte. Inte fr "riskvick" heller som r svaret till risifrutti. Riskvick vet jag att det finns kvar, det r/var tv produkter av AXA....

Detta r allts frdigt att ta direkt? Kanske skulle prova det om det r frn AXA.
Citera
2010-01-20, 17:34
Medlem
ggdfxs avatar
Citat:
Detta r allts frdigt att ta direkt? Kanske skulle prova det om det r frn AXA.

Japp, men vet som sagt inte om manna-varianten finns kvar. Riskvick finns men kanske inte i alla butiker. Du fr skicka ett PM om du skulle hitta manna-varianten! Vart du n befinner dig s ska jag ka dit och kpa ett lass!
Citera
2010-01-20, 17:37
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Japp, men vet som sagt inte om manna-varianten finns kvar. Riskvick finns men kanske inte i alla butiker. Du fr skicka ett PM om du skulle hitta manna-varianten! Vart du n befinner dig s ska jag ka dit och kpa ett lass!

Haha, kpa ett lass och frysa in! Jag kan PMa om jag hittar.
Citera
2010-01-20, 17:44
Medlem
zepofans avatar
Hur svrt r det att koka mannagrynsgrt d? Jag menar i stllet fr att dra land och rike kring fr att kpa grt p tetrapack och frysa in, det krver ju lite jobb det med. Lna mammas saftgryta och koka en batch p tio liter och frys in, d br du vl klara dig ett tag.
Citera
2010-01-20, 22:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur svrt r det att koka mannagrynsgrt d? Jag menar i stllet fr att dra land och rike kring fr att kpa grt p tetrapack och frysa in, det krver ju lite jobb det med. Lna mammas saftgryta och koka en batch p tio liter och frys in, d br du vl klara dig ett tag.

Det r en himla massa jobb. Jag har fr vrigt inte tnkt ka land och rike runt fr att hitta ngon god mannafrutti
Citera
2010-01-20, 23:11
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Det r en himla massa jobb. Jag har fr vrigt inte tnkt ka land och rike runt fr att hitta ngon god mannafrutti
Okej, mycket jobb att koka grt? Hur lngt strcker sig din matlagning annars d, utan att det blir "jobbigt"? Vrma Billys i micron?
Citera
2010-01-20, 23:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, mycket jobb att koka grt? Hur lngt strcker sig din matlagning annars d, utan att det blir "jobbigt"? Vrma Billys i micron?

Koka grt r inte s jobbigt men att dra ihop ett jvla storkok och st och veva med the big bear-slev knns lite overkill.

Aja, det var inte jag som ville ha det efterfrgade.

Jag brukar vl laga pasta, korv, kttbullar osv.
Citera
2010-01-21, 18:49
Medlem
ggdfxs avatar
Mannagrynsgrt och "mannafrutti" r tv helt olika saker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in