• 2
  • 3
2012-03-22, 18:57
Medlem
Hej!
Jag gick ut ur svenska kyrkan 2011-04-13 fick hemskickat bevis. Nu när skattedeklaration kom betalar jag fortfarande kyrkoskatt på sammanlagt 1.11% hur kommer det sig? Har jag missat något?

Tacksam för svar
Citera
2012-03-22, 19:12
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggewall
Hej!
Jag gick ut ur svenska kyrkan 2011-04-13 fick hemskickat bevis. Nu när skattedeklaration kom betalar jag fortfarande kyrkoskatt på sammanlagt 1.11% hur kommer det sig? Har jag missat något?

Tacksam för svar

Du var tvungen att gå ur innan 1 november 2010 för att slippa medlemsavgiften för 2011.
Citera
2012-03-23, 01:13
Medlem
Personligen så sitter jag bara och väntar på att Patrik Grimlund ska säga till en deltagare i lyxfällan: "Du har helt enkelt inte råd med att vara med i svenska kyrkan"

Pengar är djävulens påfund brukar kyrkan säga, men att plocka pengar är det dom har varit bäst på under de senaste 2000åren.
Citera
2012-03-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinoppvask
Inte så stor förlust egentligen, men det skall ju inte vara en ekonomisk fråga utan en som handlar om vad man faktiskt tror på.

Pengarna går väl även till att underhålla de kyrkor vi har kvar tror jag, men jag kan vara ute och cykla.
Personligen är jag ingen som går i kyrkan av tro men väljer att vara kvar för att jag tycker att vi har många väldigt fina kyrkor och tycker att det vore trist ifall de skulle förfalla.
Citera
2012-03-23, 08:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggewall
Hej!

Tacksam för svar

Som redan skrivet i tråden så är det väl året efter som du slipper?
Själv gick jag ur för länge sedan. När jag efter studietiden började arbeta och upptäckte att jag fick betala mer skatt än jag var tvungen till bara för att jag var med i kyrkan. Då gick jag ur.
Citera
2013-05-13, 20:25
Bannlyst
kan man få tillbaka pengarna fr. betalad kyrkoskatt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in