Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Frank
Skitsnack.
Tror att det absolut blir en avgörande faktor för åklagre vilket straff han yrkar på, om man erkänner och förklarar sig hos frivården än att man blånekar trots att man är överbevisad och inte tar ett dugg ansvar för sina handlingar.
På vilket sätt hade jag kunnat få ett mildare straff? Tackar gud för att jag inte hade en advokat som fick ner det här till ett ringa, med dagsböter som påföljd. Då hade även mina andra åtalspunkter vägt tyngre. Nu hade dom i praktiken ingen betydelse då dopingbrottet vägde tyngst.
Jag tror dock du kan ha rätt där med rättegångskostnader. Så skumt att dom sa som dom sa när jag ifrågasatte bara...
Skitsamma. Kunde inte haft mer flyt i den här rättegången

Det spelar ingen roll alls om du erkänner eller nekar, det är en viss straffskala för brottet och du hamnar där i vilket fall vad du än gör, men det är alltid bättre att neka och få en advokat, är det kanske lite tvivelaktigt med så kan man frias.
T.ex. var det en jag vet som beställde massa steroider från kina och det åkte fast i tullen, han fick husis och samma sort steroider hittades i hans hem, fanns även i postens system att han hämtat ut 4 sådana paket från kina tidigare.
Han nekade allt även fast dessa bevisen fanns och han blev friad från det posten tog och åkte bara fast för det lilla dom hittade hemma hos honom.
Nu är det inte samma sak som du råkat ut för men det var bara ett exempel på varför det är bättre att neka allt.
Om du däremot vill ha kontraktvård så får man erkänna att man har ett missbruk och behöver hjälp annars är det lika bra att bara blåneka allt, du vet inte ens hur du har doping i dig eller hur det hamnat i ditt hem
Konstiga med din rättegång var att grejerna inte ens blev labbtestade och åklagaren hade ingen koll på vad han snackade om, detta hade varit till din fördel om du hade nekat och haft en advokat.
Det gick iaf väldigt bra för dig så det är ju gött.