Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Jag hatar Sverige och dess vrderingar
Frutom att landet r jvligt jobbigt (dvs klimatet, inte vlfrden man fr!!) s tycker jag de flesta svenskar r jobbiga. Ungefr 7 av 10 personer enligt empiri.
Delar helt enkelt inte majoriteten av svenskars vrderingar. Att man ska vara skenhelig, timid och rsta p socialdemokraterna.
Folk r fruktansvrt lttsttta hr. Minsta rubbning i "mysstmningen" (exempel: byta mne, hja tonen lite, prata lite snabbare, flacka med blicken), som alla svenskar har en frkrlek till, r socialt ekvivalent med att sl dem p kften eller kalla dem fr "jvla fitta".
Folk har en tendens att aldrig, aldrig glmma en dispyt, eller till och med att man haft ett stressat samtal med ngon, p grund av att man haft en dlig dag eller bara rentav har brttom. Folk tar det liksom personligt. De knner sig som jag behandlar dem som barn i detta lge. Att vara stressad i dagens vrld r statuspong, och ingen vill vara den som inte fr 100% uppmrksamhet i alla gonblick. De r lttsttta.
Och folk glmmer inte det, utan r bittra ver det varje gng man trffar dem.
Sverige r ett jvligt socialt konservativt land. Folk har ett extremt hierarkiskt tnkande. Man segregerar inte mnniskor ekonomiskt utan tar ut det rent socialt. Utfrysning. Man vill ha en inre krets med det man ser som normala mnniskor. Det r ett rent rollspel. Alla samtal r extremt modererade inom gruppen. Man pratar inte om vad som helst utan har ett visst gng utvalda teman av saker man pratar om, beroende p vilken identitet gruppen har.
Svenskar antyder hela tiden. Vart ska jag brja???? Jag har svrt att tnka mig ngon annan folkgrupp som r s jvla duktiga p att prata med undertoner, som har ett snt jvla utvecklat schema fr hur man faktiskt, underfrsttt, tar konflikter eftersom man inte vgar sga till rakt ut!!!
Man blir paranoid av att bo i Sverige!!!!
Ifall ngon sger ngot fel som inte passar in i gruppens identitet, s sker man efter anledningar att bryta kontakten. Det skulle ju se konstigt ut ifall man brt den enbart p det uttalandet! ifall man varit kompisar under en tid. Man letar allts efter skl att avsluta relationen ifall man knner sig till och med det minsta obekvm.
Svenskar har en sjuklig fixering av att vara normala/lagom.
Nyckelord hr r: normal, social och utfrysning.
Vad tycker ni om svenskar i allmnhet?
dlig dag?
jag tror att mnniskan lskar att klaga. ett ex:
du str vid busshllsplatsen, vdret r varmt och fglarna kvittrar, om du sger: "vilket vackert vder" fr man responsen "ja" och en nick.
samma busshllsplats, det blser, regnar och hundarna skller och du sger.
"fan vilket skitvder" d fr du "ja det r ju fan att det ska regna hela tiden bla bla bla"
jag vet inte om just det r ett svenskt beteende, men jag tror som sagt att mnniskan tycker om att klaga. I sverige har vi inte s mycket att klaga p s hr letar vi upp dem fel som finns och pratar om dem och voila bittra sverige!
Annars tycker jag att ju mer man reser ju mer uppskattar man sverige, jag vill inte g en mil fr att posta ett jkla brev, pruta p bussen varje morgon, behva muta poliser, riskera att d varje gng man korsar gatan osv..