• 1
  • 2
2010-01-20, 00:12
Medlem
hampens avatar
som rubriken lyder vill jag kunna flytta runt filer och mappar manuellt som i tidigare windows.

verkar bara som man kan sortera i diverse ordning?

någon som vet?
Citera
2010-01-20, 00:14
Medlem
micaeles avatar
Eh va? Hur vill du sortera? Jag kan då sortera utefter varje kategori i 7:a, så vad vill du utföra?
Citera
2010-01-20, 00:22
Medlem
hampens avatar
ja men om jag tex. är inne i säg min mp3 mapp och har sorterat på artist lr storlek whatever. så vill jag kunna dra en fil från tex. i mitten till högst upp.

vilket inte går =/
Citera
2010-01-20, 00:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampen
ja men om jag tex. är inne i säg min mp3 mapp och har sorterat på artist lr storlek whatever. så vill jag kunna dra en fil från tex. i mitten till högst upp.

vilket inte går =/
Klart det går. Klicka på filen, håll in musknappen och för muspekaren till toppen utav fönstret så scrollar det till toppen inom kort.
Du kan dessutom högerklicka längst upp (vid kategorierna) för att visa fler kategorier.
Citera
2010-01-20, 00:30
Medlem
hampens avatar
ja men när jag släpper filen som jag dragit iväg med händer inget när jag släpper den,
utan är kvar på samma ställe, någon inställning?
Citera
2010-01-20, 00:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
ja men när jag släpper filen som jag dragit iväg med händer inget när jag släpper den,
utan är kvar på samma ställe, någon inställning?
Låter mysko. Jag flyttar ofta om bland mina församlingar och märker utav skillnad direkt. Men fråga, om du drar t.ex. en mapp inom samma mapp är det inte så konstig att den hamnar på samma ställe. Du gör ju ingen förflyttning...

Vad är det egentligen för sortering du vill utföra?
Citera
2010-01-20, 00:43
Medlem
hampens avatar
borde kanske sagt det från början, jag vill ändra ordning på min mp3-spelare efter eget behag, och är juh ganska behövligt i många andra situationer med
Citera
2010-01-20, 00:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
borde kanske sagt det från början, jag vill ändra ordning på min mp3-spelare efter eget behag, och är juh ganska behövligt i många andra situationer med
Då är det inte Windows du skall anspela som skyldig, sorteringen utefter dina behov skall ske i din spelare. Explorer sorterar efter namn, artist, längd, whatever - men din rating är det bara din spelare som kan åstadkomma.
Citera
2010-01-20, 00:57
Medlem
hampens avatar
ja men det funkar inte i någon annan mapp heller själva drag, släpp och ligga kvar funktionen verkar inte finnas.

tidigare i både XP och Vista kunde jag flytta runt på innehållet i mappen och få det i den ordning jag önskade. Detta utan att ändra namn eller liknande.

tack för för hjälpen iaf
Citera
2010-01-20, 05:35
Medlem
SinXs avatar
Nu sitter jag iof inte längre i Windoze, men finns det inte ett alternativ som heter nått i stil med "sortera automatiskt" ?
Citera
2010-01-20, 10:56
Medlem
hampens avatar
Jo precis men det är borttaget från windows 7.

har googlat runt lite och hittat många med samma problem utan någon ordentlig lösning,

någons förslag var att byta namn på mapparna/filerna för att få dem att sorteras som man vill, men man mister juh hela dra och släpp funktionen då =P

Pratade precis med Supporten på microsoft. och den funktionen är borttagen i win7, förutom på skrivbordet. de har lagt som förslag att dens ka komma tillbaka i nästa uppdatering, vilken man får hoppas
Senast redigerad av hampen 2010-01-20 kl. 11:20.
Citera
2010-01-20, 17:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto