• 1
  • 2
2010-01-19, 23:00
Bannlyst
Alltså. Det jag alltid undrat är: Varför man tar droger? Inser ni själva inte hur farligt det är och att man kan överdosera och dyl? Någon som har ett vettigt argument att göra det för finner verkligen ingenting. Vem vill dö på grund av sånt liksom? Helt onödigt.

Själv röker jag (cigaretter) dock. Har väl även provat brunt (men bara 3 bloss) 1 gång och det var fullkomligt onödigt gjort. Vem vet om jag hamnar i en psykos eller någonting i framtiden just för det. Anyway, något vettigt argument på frågan: Varför gör ni det?
2010-01-19, 23:02
Medlem
för att det är gött
2010-01-19, 23:03
Medlem
Interbootslipsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Alltså. Det jag alltid undrat är: Varför man tar droger? Inser ni själva inte hur farligt det är och att man kan överdosera och dyl? Någon som har ett vettigt argument att göra det för finner verkligen ingenting. Vem vill dö på grund av sånt liksom? Helt onödigt.

Själv röker jag (cigaretter) dock. Har väl även provat brunt (men bara 3 bloss) 1 gång och det var fullkomligt onödigt gjort. Vem vet om jag hamnar i en psykos eller någonting i framtiden just för det. Anyway, något vettigt argument på frågan: Varför gör ni det?

Man kan inte överdosera cannabis. Om man är så dum att man inte har respekt för det man håller på med när man knarkar och inte har någon koll, överdoserar man är det ens eget fel och då får man skylla sig själv. Ingen har tvingat dig till att knarka och det behöver du absolut inte göra, lika lite som du ska se ner på andra som gör det. Acceptera tillvaron och låt folk leva det liv dom vill så länge det inte skadar dig.
2010-01-19, 23:05
Medlem
Jag tycker personligen att värdera livet så högt är patetiskt. Roligare att leva farligt
Ser ingen mening med att dö utan att ha testat de mesta vad livet har att erbjuda
2010-01-19, 23:13
Medlem
lostintimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainaX
Jag tycker personligen att värdera livet så högt är patetiskt. Roligare att leva farligt
Ser ingen mening med att dö utan att ha testat de mesta vad livet har att erbjuda
+1 med tillägget så länge det inte finns en (väldigt) uppenbar fara för livet.
2010-01-19, 23:16
Medlem
Citat:

Själv röker jag (cigaretter) dock.

Du vet att cigaretter är en av dom farligaste drogerna som finns på denna jord?
2010-01-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostintime
+1 med tillägget så länge det inte finns en (väldigt) uppenbar fara för livet.

Ja visst, men "overall" så att säga
2010-01-19, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loombo

Du vet att cigaretter är en av dom farligaste drogerna som finns på denna jord?

Så du menar att cannabis är mer hälsovänligt?
2010-01-19, 23:25
Medlem
Citat:
Så du menar att cannabis är mer hälsovänligt?

? Ja det är precis det jag menar. Du vet att man kan få cancer och dö av tobak? Det finns ingen som dött av cannabis.
2010-01-19, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loombo
? Ja det är precis det jag menar. Du vet att man kan få cancer och dö av tobak? Det finns ingen som dött av cannabis.

Ja. Men man kan väl ändå få cancer av allting man röker? + att cigaretter får man inte psykologiska problem av.
2010-01-19, 23:30
Medlem
Citat:

jävla troll GTFO

WRAP THIS THREAD UP TS IS A TROLL!
2010-01-19, 23:32
Medlem
Bullsquids avatar
Sålänge man håller koll på sina doser och håller drogbruket på en lagom nivå där det inte övergår det vardagliga livet bör det inte vara någon fara.
Och såklart hålla sig från att injicera.

Har testat de flesta droger men röka cigaretter är nåt jag aldrig börjat med, verkar så oerhört onödigt samt är nåt av det svåraste att sluta med.
Garanterat farligare än de flesta droger på lång sikt.

Tänk om man skulle ta någon annan drog flera ggr om dagen i typ över halva sitt liv...skulle inte vara hälsosamt
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in