2010-01-19, 18:38
Medlem
MRs avatar
P min laptop kunde jag spela in ljud (ljud som kommer ut frn mina hgtalare, utan att a en mikrofon), igenom ljudkortet eller vad det n heter.

Gjorde det genom att g in p huvudvolym->Alternativ->Egenskaper
och dr kom en popup ruta, dr jag valde input (Realtek p denna dator, tror likas det var p min laptop).

D nr jag vljer det fr jag en ruta dr nere med de olika ljudvgarna? (ljud frn CD, mic och inspelning).
Kryssar i alla iaf och trycker p OK, och de jag kryssat i kommer upp i en ny popup ruta dr jag kan vlja frn vilken som ljudet ska spelas in ifrn.

P min laptop kunde jag vlja flera olika p samma gng.. men p denna stationra dator kan jag bara kryssa i en av dem.
(Jag har CD-ljud, mic och inspelning att vlja p), inspelning r ju den som jag kan spela in genom ljudkortet med, antar jag.

Men, det fungerar nd inte.. Jag har provat i Audacity och i ljudinspelaren, men det gr allts inte att spela in med ljudkortet :S

S jag undrar om det inte alls gr, eller om jag mste uppdatera / installera ngot?

har windows xp sp2

[EDIT]
Ops wtf, fel forum del ._.!
Senast redigerad av MR 2010-01-19 kl. 18:46.
Citera
2010-01-20, 07:22
Medlem
BJNs avatar
Klart det gr om du har en mic eller lineingng. Finns ven program s du kan gra spela in streamat ljud och spara som mp3 exempelvis.
ditt os spelar mindre roll. du kan ha windows 95 om du s vill.
Tips r att kolla instllningarna i ditt program, samt postar i rtt forumdel
Citera
2010-01-20, 07:32
Medlem
TheCazes avatar
Stero Mix r det du ska vlja.
Och ser du inte det s kan det vara fr att du inte har installerat drivrutinerna till ditt ljudkort, men frmodligen r den dold, som standard. Hgerklicka och vlja att visa dolda enheter.
Citera
2010-01-20, 15:28
Medlem
Herr_Oins avatar
r inte sker p var denna hr hemma, men vi testar Windows - Support.

/Mod
Citera
2010-01-20, 15:39
Medlem
Tessie23s avatar
Record Pad r programmet du sker!
Enkelt och bra, och kan inte bli fel...
Citera
2010-01-20, 18:04
Medlem
MRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Stero Mix r det du ska vlja.
Och ser du inte det s kan det vara fr att du inte har installerat drivrutinerna till ditt ljudkort, men frmodligen r den dold, som standard. Hgerklicka och vlja att visa dolda enheter.

Vars ska jag hgerklicka? Provade p Huvudvolyms egenskaper, men dr str det bara "Frklara" som alternativ att vlja p.
Sedan gr det inte att hgerklicka p "Inspelning"s rutan (dr man ndrar volym osv).

Str allts "Insignal-Volym", det som jag trodde skulle g att spela in frn ljudkortet med.

S vars ska jag hgerklicka fr hitta den dolda saken?
Och kan man kolla upp om jag har eller har inte installerat drivrutinerna?
Citera
2010-01-22, 19:42
Medlem
MRs avatar
Fortfarande inte fixat detta =(
Citera
2010-01-25, 19:47
Medlem
MRs avatar
Fortfarande inte hittat ngon inspelning p min stationra dator.

Dremot r jag p min pappas gamla dator nu, fanns massor med alternativ p inspelning att vlja mellan.
Record Master, var den rtta p denna dator fr att spela in genom ljudkortet.

Men inte lyckats hitta varfr jag inte kan spela in p min egna stationra dator..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in