2010-01-19, 18:38
Medlem
MRs avatar
På min laptop kunde jag spela in ljud (ljud som kommer ut från mina högtalare, utan att a en mikrofon), igenom ljudkortet eller vad det än heter.

Gjorde det genom att gå in på huvudvolym->Alternativ->Egenskaper
och där kom en popup ruta, där jag valde input (Realtek på denna dator, tror likaså det var på min laptop).

Då när jag väljer det får jag en ruta där nere med de olika ljudvägarna? (ljud från CD, mic och inspelning).
Kryssar i alla iaf och trycker på OK, och de jag kryssat i kommer upp i en ny popup ruta där jag kan välja från vilken som ljudet ska spelas in ifrån.

På min laptop kunde jag välja flera olika på samma gång.. men på denna stationära dator kan jag bara kryssa i en av dem.
(Jag har CD-ljud, mic och inspelning att välja på), inspelning är ju den som jag kan spela in genom ljudkortet med, antar jag.

Men, det fungerar ändå inte.. Jag har provat i Audacity och i ljudinspelaren, men det går alltså inte att spela in med ljudkortet :S

Så jag undrar om det inte alls går, eller om jag måste uppdatera / installera något?

har windows xp sp2

[EDIT]
Ops wtf, fel forum del ._.!
Senast redigerad av MR 2010-01-19 kl. 18:46.
Citera
2010-01-20, 07:22
Medlem
BJNs avatar
Klart det går om du har en mic eller lineingång. Finns även program så du kan göra spela in streamat ljud och spara som mp3 exempelvis.
ditt os spelar mindre roll. du kan ha windows 95 om du så vill.
Tips är att kolla inställningarna i ditt program, samt postar i rätt forumdel
Citera
2010-01-20, 07:32
Medlem
TheCazes avatar
Stero Mix är det du ska välja.
Och ser du inte det så kan det vara för att du inte har installerat drivrutinerna till ditt ljudkort, men förmodligen är den dold, som standard. Högerklicka och välja att visa dolda enheter.
Citera
2010-01-20, 15:28
Medlem
Herr_Oins avatar
Är inte säker på var denna hör hemma, men vi testar Windows - Support.

/Mod
Citera
2010-01-20, 15:39
Medlem
Tessie23s avatar
Record Pad är programmet du söker!
Enkelt och bra, och kan inte bli fel...
Citera
2010-01-20, 18:04
Medlem
MRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Stero Mix är det du ska välja.
Och ser du inte det så kan det vara för att du inte har installerat drivrutinerna till ditt ljudkort, men förmodligen är den dold, som standard. Högerklicka och välja att visa dolda enheter.

Vars ska jag högerklicka? Provade på Huvudvolyms egenskaper, men där står det bara "Förklara" som alternativ att välja på.
Sedan går det inte att högerklicka på "Inspelning"s rutan (där man ändrar volym osv).

Står alltså "Insignal-Volym", det som jag trodde skulle gå att spela in från ljudkortet med.

Så vars ska jag högerklicka för hitta den dolda saken?
Och kan man kolla upp om jag har eller har inte installerat drivrutinerna?
Citera
2010-01-22, 19:42
Medlem
MRs avatar
Fortfarande inte fixat detta =(
Citera
2010-01-25, 19:47
Medlem
MRs avatar
Fortfarande inte hittat någon inspelning på min stationära dator.

Däremot är jag på min pappas gamla dator nu, fanns massor med alternativ på inspelning att välja mellan.
Record Master, var den rätta på denna dator för att spela in genom ljudkortet.

Men inte lyckats hitta varför jag inte kan spela in på min egna stationära dator..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in