2010-01-22, 17:34
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
118100 har/hade en. Den kan väl inte vara fake?
Om jag skapar en användare här som heter 118100 och laddar ner deras bild från den där moderniteten internet eller vad det heter och använder som avatar, är jag seriös då???
Om det är din version av källkritik tycker jag att du ska göra om och göra rätt!
Citera
2010-01-22, 17:42
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Om jag skapar en användare här som heter 118100 och laddar ner deras bild från den där moderniteten internet eller vad det heter och använder som avatar, är jag seriös då???

Nej.
Citera
2010-01-23, 11:32
Medlem
TommyGBGs avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-maktlos-infor-bluffar-pa-facebook-1.1032029

Citat:
De senaste veckorna det inkommit 10–20 anmälningar om dagen, vilket har polisen merarbete.

Detta är ju helt otroligt, flera hundra anmälningar till polisen om namnbytargrupper!
... och det bästa? - Det är lagligt!

Citat:
Polisen översvämmas av anmälningar om Facebook-grupper som byter namn. Men tilltaget är inte olagligt.

Citat:
– Det är inget dataintrång och vilken privatanvändare som helst kan bli administratör, men många ser det som en utmaning att generera så stora grupper som möjligt, säger Björn Sällström.
Citera
2010-01-23, 11:46
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
De senaste veckorna det inkommit 10–20 anmälningar om dagen, vilket har polisen merarbete.
Känns härligt att veta att folk prioriterar dessa händelser är lika högt som misshandel, rån och mord. Undrar om polisen tänker samma? Hade jag varit telefonist hos polisen och fått ett samtal från en PK-kärring som vill anmäla en grupp hade jag bara sagt "Jaha, och?"
Citera
2010-01-23, 12:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Underbart. Nu kanske folk kan förstå att deras jävla facebook-"engagemang" eller "solidaritet" inte har någon effekt whatsoever. Och kommer aldrig att ha. Man måste AGERA, finns inga bekväma genvägar. Skänk pengar till en pålitlig hjälporganisation eller åk dit och voluntära, korkade svensson...
Citera
2010-01-23, 12:05
Medlem
Antts avatar
Vem i helvete (försöker) polisanmäler en sådan sak? Någon måtta får det fan ta och vara. "Hjälp jag blev lurad på 2 påhittade kronor *gråter*, som varken jag ägde från början eller var tänkt att skänkas till behövande vars liv absolut inte hade räddats pga de 2 kronorna"...

Folk får skärpa sig!
Citera
2010-01-23, 12:09
Medlem
Antts avatar
"Nyligen förvandlades gruppen ”2kr per medlem till jordbävningsoffren i Haiti” till ”Svenska Nekrofilföreningen”. Vid det plötsliga namnbytet hade gruppen över 200 000 medlemmar,"

What? De bytte ju inte namn...har "Mikael Bondesson" någon koll alls på vad han skriver om?

".....Naturligtvis finns nu gruppen ”Vi som ogillar dem som byter namn på grupper”."

-Som för övrigt också är en trollgrupp
Citera
2010-01-23, 16:42
Medlem
Drumsticks avatar
Svenka Nekrofil Föreningen? Låter tufft,
Vad gör denna förening? vad skulle alla pengar gå till igentligen?
Pengar till spadar att gräva up gravar med eller vafan, jag fattar inget

edit; nu fattar jag!! HAHAHA!! Detta är ju askul ju!!! klockrent!
Citera
2010-01-23, 23:24
Medlem
Kissanheikas avatar
Jag tycker att Haititråden var så jäkla bra lur att jag faktiskt tycker att det vore synd att spinna vidare på det! Förstör inte succén! Dvs, kan inte trollningen vila ett tag? Känns som att om det blir för mycket trollgrupper så blir det bara trams av alltihop.
Citera
2010-01-25, 08:24
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissanheika
Jag tycker att Haititråden var så jäkla bra lur att jag faktiskt tycker att det vore synd att spinna vidare på det! Förstör inte succén! Dvs, kan inte trollningen vila ett tag? Känns som att om det blir för mycket trollgrupper så blir det bara trams av alltihop.

Nej, att lägga av med trollningen är inte aktuellt i nuläget, det är bara att bita ihop.
Citera
2010-01-25, 12:52
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Nej, att lägga av med trollningen är inte aktuellt i nuläget, det är bara att bita ihop.
Speciellt inte som etablerade media och en polis på sektionen för IT-brottslighet meddelar att det inte är något lagbrott att ändra inriktningen på en Facebook-grupp.
Citera
2010-01-25, 23:59
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon

Förmodligen. Men då får trollen banne mig lägga manken till och överträffa Haititrolleriet. Annars blir det bara en mesig repris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in