2010-01-20, 16:26
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle E
Om detta nu inte varit ett jävligt dåligt "skämt" så hade 1 klick från alla dessa genererat 500.000kr+. Det kan jag garantera är mer än vad du iaf bidragit med.

Vad menar du med 1 klick och vem skulle "bidra" med dessa 500.000:- ?
Citera
2010-01-20, 16:28
Medlem
Kalle Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Vad menar du med 1 klick och vem skulle "bidra" med dessa 500.000:- ?

Själva tanken med att får vi en viss mängd "medlemmar" så bidrar något företag/organisation med en viss slant. Lite långsökt då de kunnat bidra direkt men ideen är inte konstig.
Citera
2010-01-20, 16:28
Bannlyst
Citat:
Förlåt, men det är så otroligt jävla korkat att tro att de pengarna som kommer fram till haiti ska hamna i fickan på en mördare?

Tror du det görs någon urskiljning var pengarna skall gå? Hur skulle ens det vara möjligt? Pengarna går till alla drabbade i området.
Citera
2010-01-20, 16:29
Medlem
Jag kan inte riktigt förstå vad som är så kul med att skämta på döda människors bekostnad? snälla förklara detta för mig.
Citera
2010-01-20, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Jag kan inte riktigt förstå vad som är så kul med att skämta på döda människors bekostnad? snälla förklara detta för mig.

Välkommen till Internet.
Citera
2010-01-20, 16:31
Medlem
Kalle Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.
Tror du det görs någon urskiljning var pengarna skall gå? Hur skulle ens det vara möjligt? Pengarna går till alla drabbade i området.

Pengarna gör inte så att vi kan ha ett gäng läkare med medicin m.m. där?

Nä, röda korset går ju runt med plåtböckerna och ger ut en viss slant till alla de ser .. herregud ..
Citera
2010-01-20, 16:33
Bannlyst
Citat:
Pengarna gör inte så att vi kan ha ett gäng läkare med medicin m.m. där?

Nä, röda korset går ju runt med plåtböckerna och ger ut en viss slant till alla de ser .. herregud ..

Pajas, lek inte smart.
Citera
2010-01-20, 16:34
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Själva tanken med att får vi en viss mängd "medlemmar" så bidrar något företag/organisation med en viss slant. Lite långsökt då de kunnat bidra direkt men ideen är inte konstig.

Jo den är jävligt underlig, finns inte ett företag som skulle lägga upp nåt sånt på facebook för det första.

Skulle man köra nåt sånt race så läggs det upp på företagets egna webbplats / er för att belysa vad det är man säljer eller vill förmedla dvs de "pengarna" som skänks är budgetterade marknadsföringsslantar eller pengar som skulle gå till personalens julklapp.

Finns inget företag som skänker pengar för den goda sakens skull.
Citera
2010-01-20, 16:35
Medlem
Citat:
Välkommen till Internet.

Det var väl inget svar.
Citera
2010-01-20, 16:35
Medlem
Dr.Dres avatar
Nytt trollarforum: http://wwww.ecommunity.se/

Hjälp till och gör världen bättre genom att registrera dig nu!
Citera
2010-01-20, 16:36
Medlem
Kalle Es avatar
Citat:
Pajas, lek inte smart.

Ajdå jag hade visst rätt.

Håll du i ditt sura barnbidrag/studiebidrag så håller jag tummarna för de med lite mer skalle som faktiskt tänker på andra.
Citera
2010-01-20, 16:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Var ska då pengarna gå till om inte till att hjälpa lokalbefolkningen?

Föredrar själv att ge pengar till mer långtgående och organiserade projekt där pengarna verkligen gör nytta på långsikt och varje krona gör stor nytta. T.ex till uppbyggnaden av skolor i ett land så landet kan utvecklas och med egen hjälp ta sig ur fatigdom än att skänka pengar till Haiti där insatserna för tillfället är extremt dåligt organiserade och matten som skänks i princip sitter och ruttnar på flygplatsen eller stjäls av plundrare eftersom det inte finns någon organisation på det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in