2010-01-19, 22:26
Medlem
Italienskans avatar
Man får väl verkligen konstatera att människor är naiva, med tanke på alla mina vänner som gick med, trots den uppenbara bluffen, får man ju skämmas en aning för sin bekantskapskrets...

Men visst, en genial idé, trist bara att det var massa barn som hann att gå med i gruppen som fick bilden uppfläkt i ansiktet. Hoppas dom inte fattade vad den föreställde, eller har pedagogiska föräldrar som förklarar att det var en "Area 51 docka".
Ja jo- jag såg originalbilderna, men de kan väl verkligen inte vara sanna?

Hade varit roligare med nåt rasistskämt eller vad som helst, men det där var lite väl magstarkt. Hade sett fram emot ett elegantare skämt, som hade kunnat blivit historiskt. Nu blev det bara omoget och motbjudande. Men alla har vi olika sinne för humor.

Har fullt upp med att säga åt kiddet här hemma: Gå inte med i "Profilewatcher" (en grupp som ökar konstant) och gå inte på utlottningen av en MacPro mfl grupper på facebook. Förr i tiden kallades sånt här för Nigeriabrev och allehanda kedjebrev, men svenska folket är fortfarande lika lättlurade och okritiska mot källor För att inte tala om massmedia som verkligen TROR på att det var riktiga pengar inblandade. Ja, jösses!

Trollen har lyckats med ett "intressant" experiment som jag hoppas resulterar i att människor slutar tro på att allt som står på internet är sant.
Citera
2010-01-19, 22:29
Medlem
Mackss avatar
Kan fortfarande inte sluta skratta åt detta Hade bara googlat ett tjej namn så jag kunde hitta en bild till mitt troll.

Citerar från Sydsvenskan
Citat:
Bilden som legat ute under fyra, fem dagar, visade sig på tisdagen föreställa en av Smittskyddsinstitutets anställda, epedemiologen Marika Hjertqvist, som inte haft något att göra med Facebookgruppen.

Men för drygt 200 000 medlemmar i gruppen framstod hon som gruppens taleskvinna med namnet "Therese Danielsson".
– Det var inte alls roligt, jag vet inte alls varför de tagit en bild av mig. Det är obehagligt.

Vad gjorde du när du såg bilden på Facebookgruppen?
– Jag anmälde gruppen på sidan. Jag visste inte vad mer jag kunde göra. Jag har också pratat med min chef och vår pressekreterare. Dessutom ska vi tala med vår jurist.
Senast redigerad av Macks 2010-01-19 kl. 22:34.
Citera
2010-01-19, 22:29
Medlem
festivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Hahahaha det roligaste måste ändå vara alla råförbannade smartskaft som flippade sönder i loggen. Skrevs glåpord åt höger och vänster med versaler och följt av tjugo utropstecken, tog det verkligen så hårt? Lite humor får man väl ändå ha!
Ja, det var verkligen flippat. När det var som värst var det ~20 inlägg i minuten. Folk var verkligen helt galna
Citera
2010-01-19, 22:30
Medlem
gunseng2s avatar
Haha, orka att skiten är med på nyheterna. Som om det skulle minska antalet kapningar.
Citera
2010-01-19, 22:31
Medlem
Ovics avatar
Bra jobbat fb!! Ännu en till, http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=264803525772
Citera
2010-01-19, 22:33
Bannlyst
Kan uppskatta att folk blivit så förvirrade och även fått en såpass står artikel i Aftonhoran (krävs ju dock inte så mycket för att dom ska skriva om något). Hur som helst så var det roligt så länge det varade och tackar alla trollvänner för en trevlig stund även om det inte varade lika länge denna gången
Citera
2010-01-19, 22:35
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPete
kan ingen skapa en "2kr till varje medlem per Haiti-offer"-grupp? folk gillar ju att bli lovade hundratusentals kronor.
http://www.facebook.com/inbox/?ref=mb#/group.php?gid=258582376486&ref=nf
Citera
2010-01-19, 22:36
Medlem
Gluff75s avatar
tack för ett bra jobb macks , synd man missade live när bomben släpptes,

rapport hade ett inslag nyss, dom babblade om kapning i vanlig ordning.

gillar:

"Nu går jag ur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Citera
2010-01-19, 22:37
Medlem
Ännu än gång leder det till en tidningsartikel. Bra jobbat familjeliv.se

sjukt kul hur dom lackar.

Citat:
Om syftet var att skämta så misslyckades man kapitalt enligt de flesta. Reaktionerna på sidan har varit starka. Nedan kan ni läsa några av kommentarerna.
- Era javla äckliga svin. Visa lite respekt.
- Helt jävla stört.
- Kan inte folk lägga sin tid på annat än att förstöra för alla andra. Hur kan den där bilden vara rolig eller passande? Idioter!
- Hört talas om karma? Det kommer komma åt er.

XD
Citera
2010-01-19, 22:41
Medlem
LaQuashikatifas avatar
Jo det var ett jävla snack om karma.. Och cancer.
Citera
2010-01-19, 22:42
Medlem
tyses avatar
fick med typ 80% av mina vänner innan bomben släpptes Lovligt roligt
Citera
2010-01-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
http://www.facebook.com/inbox/?ref=mb#/group.php?gid=258582376486&ref=nf
haha, tack, hoppas den växer ge cred till mig isf. puss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in